update

För inte så länge sedan längtade jag efter våren, och nu är den här på riktigt. Eller, det känns snarare som försommar! Över 20 grader varmt, riktigt hett i solväggen och idag har det åskat så det small ordentligt.

Jag har börjat plocka sniglar igen. Det är ju mindre kul, tycker jag, men nödvändigt.

Kampen mot mossan i gräsmattan har också börjat. Kanske lite sent, men det verkar ändå vara effektivt att vattna ut järnsulfat. Mossan svartnar nästan direkt. Än så länge har jag ungefär halva gräsmattan kvar att "vattna". Sedan skall det tappra gräset som trots allt växer i mossan klippas, och få en ordentlig omgång med gödsel.
Kanske kan det bli mer gräs än mossa hos oss i sommar *hoppas*

Det är nästan en månad sedan barnen och jag hade glasspremiär på Smögenbryggan.
Det var lite kyligt i vinden, men ändå härligt att kunna njuta av vårsolen, doften av hav och den blå blå blå himlen!
  




Och jag åt vårens dyraste glasskula *gulp* högsäsongspris i slutet av april! Om jag hade läst på prislistan innan, hade jag insett att jag skulle komma billigt undan med en GB Magnum istället för en ynka liten kula i en bägare...man lär så länge man lever, säger de som vet :D

Kram! Stina

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0