pacman

*skrattar*

Har ni sett Pacman-spelet på goolge idag?



Såå länge sedan...blev tvungen att sätta på ljudet för att höra.
Kommer ihåg att jag höll på att bli vansinnig på det ljudet en sommar, när jag jobbade i Charlies gatukök i Kungshamn och Pacman-spelet var igång och lät hela tiden, även om ingen spelade *nostalgisk*

Har ni tänkt på att falukorv ser ut som Pacman-figurer när man steker den i skivor (om man snittar skivorna)?

Barnen tittade undrande på mig när jag för ett par år sedan frågade dem om de ville ha "Pacman-korv" till lunch.

Hmmm... det var ju bara att förklara att för länge sedan, när mamma var "liten", fanns ett dataspel med en liten gul figur - som hette Pacman och såg ut precis som en stekt falukorvsskiva - som gick runt i en labyrint och åt prickar och blev jagad av spöken, fast ibland blev spökena blå, och då kunde Pacman äta upp dem och så fick man en massa poäng...

Vet inte om de förstår att man tyckte att det var kul över huvud taget - när man jämför med alla coola spel som finns idag.

Förresten, kommer ni ihåg de där spelen där man sköt raketer på små satelliter?

Undrar om jag börjar bli gammal...

Kram! Stina


Kommentarer
Postat av: Carina

Du vet väl att Packman finns att spela än idag. Fick också en flashback och letade upp det på nätet och fördrev en stund med det.....

2010-05-22 @ 21:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0