nya tag!

Nu är det snart en månad sedan jag bloggade.

Det har sina randiga skäl, framförallt är datorn suuuperseeeg, så när jag väl har sparkat igång den, har jag oftast tappat lusten att skriva något i bloggen. Då tar jag bara en snabbis bloggrunda och kollar in vad andra håller på med...

Livet i familjen flyter på som det brukar.  Alla mår bra. Den lediga tiden fördelas mellan olika aktiviteter och läxläsning. Vi har ju en härlig vinter med massor av snö, och för det mesta har det varit riktigt kallt också. I januari har barnen haft inte mindre än två friluftsdagar med skidåkning och pulkaåkning på programmet.
Härligt att det är möjligt!

På pysselfronten är det inte så mycket nytt.

Jag har inte haft lust och inspiration på länge nu. Det har mest blivit att jag har tagit mig i kragen och gjort ett eller annat kort när det har varit "nödvändigt" - alltså när någon har fyllt år, eller jag har haft något uppdrag att fullgöra.

Funderar en del kring det här med scrappingen. Jag tycker ju egentligen att det är så himla roligt, men på det senaste har som sagt inspirationen gått på ordentlig sparlåga.

I senaste numret av CK (Creating Keepsakes) läste jag ett tänkvärt citat (som man tydligen kan ladda ner och skriva ut som en A4-tavla och sätta upp på något bra ställe)

Life can be stressful. Scrapbooking shouldn't be.

Tål att tänkas på, faktiskt...

Men, nu är det verkligen dags för nya tag här i bloggen - så jag börjar idag med det här inlägget, och hoppas på att jag kommer igång ordentligt med bloggandet igen.

Ett kort kan jag också dela med mig av



Gratulationskort utan stämplat - blommor kan kanske pigga upp lite i vinterkylan?

Tjingeling!
Stina


Kommentarer
Postat av: KatarinaR

En riktig vitaminkick är det här färgglada kortet!

Hoppas du hittar tillbaka till lusten att scrappa!

Mvh KatarinaR

2010-01-31 @ 20:20:14
URL: http://katarinaspyssel.blogg.se/
Postat av: ÅsaF

Snart kommer våren med energi och skaparlust Stina!! :-) Läckert kort, gillar hur du använt @! :-)

Kram Åsa

2010-01-31 @ 21:17:29
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Inspirationen kommer och går som den vill, och när den inte infinner sig, ja då får man lägga fokus på andra trevligheter tills dess den kommer tillbaka igen.......för det gör den alltid.

Besök gärna min nya blogg kullanderdesign.blogspot.com & hälsa resten av familjen :) Ulrica

2010-01-31 @ 23:29:07
Postat av: Madde

Åh, vilka härliga färger och kort!

2010-02-01 @ 09:14:26
URL: http://mad-madde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0