virkade tofflor

Igår eftermiddag kunde jag inte låta bli att virka ett par tofflor till lilla J istället för att stryka tvätt och städa...
Superpyssliga Lindzi inspirerade till det efter att ha visat sina söta tofflor och länkat till beskrivningen.
Beskrivningen är amerikansk, och var lite svår att tyda, så jag drog ifrån och la till lite själv.

Så här blev resultatet



(Det blev lite konstiga färger på fotot - tofflorna är mörkt gammalrosa, blomman är illrosa...)

När tofflorna sitter på foten, ser de lite ut som ballerinaskor. Lilla J provade dem med strumpor på, och då passade de ganska bra, men utan strumpor så kippar tofflorna så att de trillar av. Jag får tvinna en snodd och trä i runt öppningen, så att det går att knyta åt dem. Då blir det nog bra.

Jag har använt samma garn som till filten (och våra halsdukar, som jag inte har visat här ännu). Tanken är att jag skall göra av med restgarnet, men så räcker det inte riktigt till, och så får jag köpa till ett nystan igen.

Håller redan på med ett par turkosa till mig själv...

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Lajsan

Men halåååå så söta!!

2010-02-15 @ 20:31:54
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har storlek 40.... =)

2010-02-16 @ 08:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0