insnöad?

Men hallå?!

Hur mycket snö har det egentligen kommit det senaste dygnet?

I morse pulsade hela familjen iväg mot skola och jobb - i snö som var djup till knäna på oss vuxna (nästan). Tänk då hur djupt det kändes för stora C och lilla J... När vi kom fram till "stora vägen" så var i alla fall själva vägen hjälpligt plogad, men inte trottoarerna... så vi fick lov att gå på vägen (nära kanten mot den oplogade trottoaren).

Vägen hem kändes minst dubbelt så lång som den var. Under dagen hade det snöat ännu mer och många bilar hade kört upp den hjälpligt plogade vägen, så nu var det rejält moddigt. Det kändes som att man halkade ett halvt steg bakåt för varje steg framåt... Konditionsprövande kan jag lova!

Kanske är det detta som lite käckt brukar kallas för vardagsmotion?!

När jag kom hem efter en låång och ganska rörig dag på jobbet hade älskade P skottat av garagetaket och största delen av vår garageuppfart. Jag letade fram min bil ur den snöhög där den var gömd och det var lite roligt att se den igen ;) Hur som helst, den kompakta och höga plogvallen som snöplogen lagt för vår garageuppfart när gatan plogades någon gång under dagen var kvar - den hade inte älskade P rått på - så det gick inte att ta sig fram med bilen och därför blev det inte någon körsång för mig ikväll. Jag iddes faktiskt inte gå ända dit...

Nu ikväll kom en bekant till en av grannarna och körde bort plogvallen med traktor - Gôtt!

Det räcker med snö nu, tycker jag!

Kram! Stina

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0