bärgningsbil

Idag har jag utnyttjat min bilförsäkring för första gången.

Igår ville bilen inte alls som jag - den gick lite trögt och när jag hämtade barnen vid fritids, så kändes det som om något verkligen tog emot när jag skulle köra ut från parkeringen. Det blev till att ställa bilen och gå hem istället.

Så, idag kontaktade jag försäkringsbolaget.
Jo visst skulle jag få hjälp med bärgning om bilen inte kunde köras till verkstaden. Inte nog med det - utan självrisk för mig dessutom, eftersom jag har assistans i försäkringen! *nöjd*

Jaha, på lunchen mötte jag upp med bärgaren och han fick upp min lilla pärla (som numera går under namnet sk*tbil) på flaket och drog iväg till verkstaden.

Vad var fel på min alldeles nybesiktade och ganska nyservade bil som jag nyligen dessutom bytt hjullager på? Jo ett fjäderbrott på höger fram....Hur i hela friden kan det gå till? Jag har nästan inte kört med bilen sedan den var på verkstaden senast. Och förresten, upptäcker man inte sådana fel på besiktningen? undrar jag...

Hur som helst. Jag är jättenöjd med min bilförsäkring! Hur stor räkningen blir för reparationen är en helt annan historia som jag helst inte vill tänka på *blundar och håller för öronen*

Vilken evig tur att detta hände på hemmaplan i låg fart (under 30 km/h) och inte i full fart på motorvägen...Jag vågar inte ens tänka tanken vidare!

Sk*tbil!

Kram! Stina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0