scrappat!

Så kul att äntligen kunna visa upp något scrappat här i bloggen!

Jag har scrappat ett foto på stora C från vårt besök på High Chaparral förra året.
Jag älskar verkligen det här fotot på honom!
Särskilt som han var arg som ett bi på mig, och ändå ställde upp för fotografering...



Vi hade köpt hatt, gevär och skott i butiken strax innanför entrén på High Chaparral.
Stora C ville spara på sina skott och sköt med sitt gevär utan att ladda det - det small ju lite ändå, och det var han nöjd med. Vi tyckte att han visst kunde använda sina skott och försökte övertala honom att ladda geväret - vi lovade naturligtvis att köpa med oss mera skott hem - men han envisades med att skjuta "lösskott".

Så, för att skoja lite med honom laddade jag hans gevär i smyg när han inte såg...

Det skulle jag ju inte ha gjort - stora C blev JÄTTEARG på mig!

Och när han var sådär arg och vände sig bort från mig med ena foten på en stock sa jag - STOPP! Stå sådär!...*klick* Titta hit utan att vrida på huvudet! *klick* Titta ner på geväret igen! *klick*

Det blev såå fina bilder. Och en av dem är den här.

Jag har också till sist testat göra egen "mist" - jag blandade ett par droppar distress-ink i lite vatten i en "mini-mister" och sprayade på vit cardstock. Jag har använt en stor chipboard-bokstav som mall till en mask, som jag har lagt på cardstocken innan jag sprayade. Så kul det var! Och jag är jättenöjd med resultatet! För att förstärka bokstaven har jag ritat dit små "stygn" strax innanför kanten mot det sprayade. Ramen runt fotot och journalingen har jag också ritat dit för hand. Älskade stora C har låtit mig få en sheriffstjärna från en av hans cowboyhattar att använda som dekoration på sidan. *love*

Barnen har varit hos Pappa och M-A i Kungshamn i en vecka när vi har jobbat. I helgen for jag "hem" och hämtade dem - för att lämna av dem hos deras farfar i "stugan" på Värmlandsnäs där de är denna veckan när vi jobbar.
Himmel vad tomt det är i huset utan barnen *saknar*

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Örnen

Läcker!!

2009-07-29 @ 07:43:37
URL: http://ornen.blogg.se/
Postat av: sari

vilken härlig & stämningsfull LO!

2009-07-29 @ 09:04:36
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Maries Pysselblogg

Stilren och fin LO!

2009-07-30 @ 17:07:44
URL: http://scrappa.gladers.net/
Postat av: ÅsaF

Åh så snygg den är Stina!!

2009-08-01 @ 13:20:21
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Snyggt ! Härlig bild, och så "lagom" scrappat ! görfin !

2009-08-06 @ 14:13:49
URL: http://happieart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0