kolla - jag kunde!

Jag har ganska länge beundrat och imponerats av alla läckra fotocollage som duktiga scrappare och bloggare har visat i sina bloggar.

Det låter som grekiska för mig när de skriver att de gör dessa i Photoshop. Jag har Photoshop Elements och det lilla jag kan går att räkna upp på ena handens fingrar. Det här med actions och brushes och templates har jag inte ens haft en tanke på att försöka klura ut hur man skall göra - det är som sagt som grekiska för mig, helt obegripligt...

Men i senaste numret av Creating Keepsakes var det en artikel om digitala mallar, med hänvisning till en tutorial som beskriver hur man gör.

Så jag kollade igenom deras tutorial och laddade hem den fria digitala mallen och satte mig med några foton för att prova - och det gick! Jag kunde! Gissa om jag är jätteglad!

Jag har använt mig av några foton från en av sommarens härliga båtturer kring Kungshamn och Smögen - här är resultatet.



Än så länge är det bara foton i mallen - här skall man kunna leka med digitala mönsterpapper, lägga texter  mm - men jag är så glad att jag har lyckats sätta ihop olika foton till ett collage!

Dags att börja kolla efter bra framkallningserbjudanden för stoora bilder - den här är i lettersize *ler*
Så kul att framkalla sådana här collage för att scrappa!

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: ulrikaT

Superstiligt! Det ser ju så proffsigt ut. Finns Creating Keepsakes tutorial på internet? Jag vill också kunna göra ett så fint fotocollage!

2009-01-13 @ 07:18:33
URL: http://lofoto.blogspot.com/
Postat av: anneli

jag dånar, vad är det för språk????Men avis är jag - kan man anmäla sig på en Marängkurs??? Hoppas det, nu när jag förhoppningsvis snart blir med ny kamera...

2009-01-13 @ 09:36:19
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: paulaw

Vilket vykort. Finns det att köpa:-)

2009-01-13 @ 16:19:41
Postat av: VeronikaP

Wow, vad läckert!!

Jag har pren umererat på CK i två år, men slutade före jul. Tyckte att det itne gav så mycket.

Men detta numret är jag sugen på! Vilket nummer är det?

2009-01-13 @ 23:23:11
URL: http://veronikap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0