dubbla skift?!

Jag har jobbat dubbla skift i ett par dagar...
Först helpass på jobbet, och sedan helpass i köket när jag kommit hem *puh*

Igår var det äntligen fint väder igen, så efter jobbet passade vi på att plocka in våra svarta vinbär.
Det slutade med att jag stod vid spisen och kokade saft, sylt och marmelad tills långt in på småtimmarna inatt *nattskift*

Efter jobbet idag fortsatte jag med att koka rabarbermarmelad - och tog disken sedan nattens bravader i köket.
Fy så tråkigt det är att diska stora otympliga bunkar och annat som inte går in i diskmaskinen!

Men nu står bänken full med små burkar med söt marmelad, saftflaskor och syltburkar. Härligt!!
Det blev lite kris på burkfronten på slutet *skrattar* Det trodde jag faktiskt inte var möjligt, eftersom "hela källaren" brukar svämma över av tomma burkar som inte får slängas eftersom de är så bra att ha.

Jag har en idé om att jag skall göra små fina etiketter att sätta på burkarna också, men det blir nog inte av ikväll.

Söta arbetskamrat C var ute i svampskogen igår, och lämnade mig en stor kasse full med ljuvliga kantareller *tack*
Jag fortsätter nattpasset med att rensa svamp!


Kram! Stina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0