säsongspremiär

Idag hade stora C första utomhusträningen för säsongen. Kul att prova nya fotbollsskorna! De fungerade bra, sa han när han kom hem.

En ny snigelplockningssäsong har också börjat. De är små små, men redan många *usch*




Just den här är från förra året, de har inte hunnit växa sig riktigt så här stora ännu, som väl är *ryser*

Dags att köpa på mig ett lager med snigelfritt. Skall köpa säckar med jord också, för att fylla på med i rabatterna.
Gräsmattegödsel och någon slags mossväck står också på inköpslistan. Dyrt och tråkigt...mycket roligare att köpa nya plantor!

När jag var ute på snigelrundan ikväll - med ficklampa, eftersom jag kom ut lite sent - hörde jag hur det prasslade lite extra mycket bland gammalt gräs och torra löv. Det var en padda! Kul!! Hoppas att han smaskar i sig några sniglar som jag missar.

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: maybemej

urs.. gillar dem inte... jag har ju trädgård.... å vill inte ha hit dem..

hoppas du mår bra. det är toppen här nu när det är våååååår. kram

2009-04-27 @ 23:52:19
URL: http://www.maybemej.blogspot.com
Postat av: anneli

Mycket om trädgård nu...har inte börjat alls för vår del, men hoppas på helgen. Idag känner jag mig mör efter gårdagen, men det ska väl rätta till sig.

Uschianna för dessa sniglar, hoppas verkligen jag slipper dom!

2009-04-28 @ 09:12:31
URL: http://nygamlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0