några frågor och svar

Jag har blivit utmanad av maybe*mej att svara på några lagom utlämnande frågor.
Varsågoda! Här kommer några sanningar om mig:

Vilken mat äter du ofta?
Oj, det blir nog kyckling det. Särskilt sedan jag började med GI-metoden...det har blivit kyckling på både längden och tvären, känns det som. Fast jag måste erkänna att jag aaldrig köper hel kyckling och lagar till. Jag tycker nämligen att det är lite läskigt att skära i hel kyckling, så det blir färdigstyckat för min del.

När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Jag är nog den som oftast hjälper till att duka av, eller sätta fram, eller diska. Jag har väldigt svårt att bara sitta.

Var sitter du helst när du bloggar?
Vid vår stationära dator som står i ett rum i anslutning till vår gillestuga/TV-rum.

Köper du ofta Triss?
Nej aldrig! De få gånger jag köper Triss är  som nödfallspresent på Fars Dag, eller liknande. Jag köper aldrig till mig själv, för jag vinner ju aldrig - logiskt eller? *skrattar*

Vilket land eller vilken stad har varit din bästa semester?
Jag har inte varit på speciellt många utlandssemestrar. Men i höstas var vi i Turkiet (Pegasos Royal i Incekum utanför Alanya) och det var en underbar vecka för hela familjen! Barnen säger ofta "när vi åker till Turkiet nästa gång..." så de vill absolut åka tillbaka. Annars trivs jag väldigt bra med vår svenska opålitliga sommar, som vi oftast brukar tillbringa på Värmlandsnäs, i Kungshamn och utanför Grebbestad.

Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Det blir oftast tv 4 eller kanal 5.

Vilket är ditt favoritvin?
Rött vin. Rawsons Retreat (Penfolds, Australien) är en favorit. Så gillar jag Ricasoli i bag-in-box också, och Killawarra och...

Här är reglerna:Välj ut 4 stycken som du vill ska svara och utmana dem sedan på deras bloggar. Be dem läsa din, och låt personen som utmanat dig veta när du svarat på utmaningen.

Den här utmaningen har ju gått runt ett tag, så det är inte helt lätt att hitta fyra att utmana som inte har varit utmanade tidigare, men jag gör ett försök och utmanar

Mamma

Viktoria

Nygamlan

Helene


Kram! Stina


Kommentarer
Postat av: anneli

oj oj, här var det utmaningar i söndagskvällen, he,he...ok, den ska jag ta till mig...återkommer i ärendet. Ska promenera runt lite till i syberrymden....jag ska ju inte till jobbet i morgon njutis

2008-11-23 @ 22:44:46
URL: http://nygamlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0