steg för steg

Vi är med i en friskvårdsaktivitet på jobbet. Vi skall räkna steg och gå 750 km (motsvarar sträckan mellan Malmö och Amsterdam). Alla har fått en stegräknare och om man går i mål innan sista datum har man chans att vinna "resecheckar". Smart sätt att få folk att röra sig!

När jag hade vägt och mätt mig och matat in mina siffror på hemsidan där vi redovisar våra steg, fick jag ett rekommenderat antal steg att gå per dag - 10500 - många, men inte på något sätt ouppnåeligt.

Jobbar man ganska stillasittande, som jag gör, går man ca 5000 steg om dagen utan att röra sig något extra. Lägger man på en promenad på 45 min, går en liten sväng på lunchen och försöker hitta steg i vardagen, är dagens mål lätt uppnått. MEN, efter en vecka drabbades familjen av elaka baciller, så att börja röra på sig mer än vanligt var helt uteslutet. Hostan, tröttheten, snuvan och i viss mån det ömma i halsen och huvudvärken håller i sig - om än lite svagare för varje dag. Snart kanske jag orkar och har lust att ta den där extra promenaden!

Jag har just rapporterat och uppdaterat veckans steg.
Hittills har jag gått 253 km med en snitthastighet på 6928 steg per dag - är knappt halvvägs mellan Rödby och Hamburg - ganska bra marscherat med tanke på att vi har hållt oss i stillhet här hemma.
Skall jag hinna fram till Amsterdam innan den 17 juni? Ja, det återstår att se. Får jobba på ett väsentligt högre stegsnitt per dag i så fall!

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra kämpat! Jag har inte ens börjat fast jag har bestämt att börja stavgå på måndag .... Är det någon som tror på det? Kramar.

2008-05-02 @ 12:51:13
Postat av: VeronikaP

"Lunka på, lunka på, du har långan väg att gå..."
*sjunger*

Jag tror att det kommer att gå galant!!

2008-05-02 @ 21:49:43
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Viktoria

Ring så kommer jag och snuttan på prommis.. :-)
Ny pysselträff blir det förmodligen redan den 15 juni.. Kan vara kul med en innan sommaren. Förmodligen blir det i U+ husets café.. Kramis
Viktoria.. mer info kommer...

2008-05-03 @ 19:44:49
URL: http://viktorias.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0