doppat foten!

Nu är det äntligen semester!

Barnen har varit hos min pappa och M-A i Kungshamn hela förra veckan, så i fredags efter jobbet packade älskade P och jag våra väskor och gav oss iväg dit. 

Stora C fyllde 8 år på lördagen och vi uppvaktade honom med sång och paket på morgonen och tårta på eftermiddagen. På kvällen grillade vi hamburgare, helt enligt födelsedagsbarnets önskan.

På Smögen firades Sjöräddningssällskapets dag, och vi åkte dit för att kolla in kustbevakningsbåtar, lotsbåtar, brandbilar och så naturligtvis sjöräddningsbåtarna. Sedan min pappa slutade jobba för ett par år sedan har han engagerat sig aktivt i sjöräddningen. Det är ett otroligt viktigt jobb de gör, sjöräddarna, på helt ideell bas.

Det har inte riktigt varit högsommarvärme och solsken, men i eftermiddags cyklade vi till Tångens badplats för att fiska krabbor på ett bra krabbfiskeställe. Vi höll på i säkert en timma innan det började regna. Då hällde vi tillbaka alla krabborna i sjön igen och cyklade hemåt.

Jag har kommit ett steg närmare årets första dopp! Jag doppade foten när jag skulle byta vatten åt krabborna i hinken. Det var inte såå kallt som jag trodde att det skulle vara, så snart har jag nog doppat hela mig!

Kram! Stina
  

Kommentarer
Postat av: myamia

hahaha... foten är inte illa ;)

Jag badade faktiskt i början på juni, jag vet jag är chokad själv ;) men ngn mer gång har det inte blivit. Måste vara riktigt varmt! kram

2008-07-21 @ 14:25:40
URL: http://myamias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0