klirr och vågskvalp

När jag var ute på min raska lunchpromenad idag, hörde jag ett härligt ljud. Jag blev glad i hela kroppen!
Tror aldrig att jag har hört något liknande, någonsin. Det blåste friskt och jag gick en bit längs en liten sjö (Lilla Le).
Det gick vågor på sjön som bröt den centimetertjocka glasklara isen som legat längs med sjökanten. Ljudet av dessa is-skivor som låg och slog mot varandra i vågskvalpet var underbart! Klirr, klirr, klirr (som om man skakar lite i en kristallkrona) blandat med vågor som slog mot stranden och vindens vinande!

Det har blivit lite klirr i kassan också! Det ramlade in ett honorar från Scrapbooking mm för publiceringen av min layout i Nov/Dec numret. Eftersom det betalades ut nu i januari räknar jag med pengarna i scrapbudgeten.

Så här ser läget ut just nu:

Kort: 7 st
Layout: 2 st
Annat scrappat/alter: 1 st
Sålda kort: 0 kr
Traderaförsäljning: 0 kr
Publicering/honorar: 150 kr

Pengar att shoppa för: 340 kr
Spenderat: 278 kr
Kvar i scrapkassan: 62 kr

Det ser ut som om jag får ta tag i skapandet igen om det skall bli något nytt material inköpt! Hittills har jag spenderat pengarna på ett nytt album till layouterna (från Clas Ohlson) och två nr av Scrapbook Trends från i höstas, som jag köpt av Karin på Scrappiz *hoppas att de kommer imorgon*

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: nygamlan

vilken härlig bild du målar av lunchpromenaden. Det märks att lunchpromenaden gör gott för både själ och hjärta!

2008-01-25 @ 23:07:15
Postat av: myamia

Hejaheja... Jag kämpar oxå på med min budget... handlade från usa häromdagen, där rök de pengarna ;) Kram Maria

2008-01-27 @ 19:49:36
URL: http://myamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0