Irene Ilska

Irene Ilska, är hon bekant?

Ibland känns det som om hon är min "hemlige Mållgan" - den där hemliga kompisen som bara Alfons kan se.
Idag har hon varit här och hälsat på...

Den Snälla och Rara Mamman kom hem efter en ganska körig fredag på jobbet. Några saker hade strulat lite och andra saker hade inte riktigt blivit som planerat. Den Snälla och Rara Mamman blev lite försenad och hade ruskigt bråttom på vägen hem - ca 3,5 mil i snöslask - för att hinna hämta lilla J på dagis. När den Snälla och Rara Mamman och lilla J kom hem satt stora C och spelade TV-spel och älskade P surfade på familjens nu enda fungerande dator (den andra är på service för den vill inte starta alls).

Den Snälla och Rara Mamman frågade om familjen ville ha Tacos eller Varma mackor till fredagsmyset.
Stora C tänkte i alla fall INTE äta något av det.
Lilla J ville äta Pizza.
Älskade P tänkte i alla fall INTE åka och hämta någon Pizza, det fick i så fall den Snälla och Rara Mamman göra!
Den Snälla och Rara Mamman hade inte någon lust alls att ge sig ut i snöslasket och åka bil igen. Hon ville inte heller åka till Konsum eller ICA och handla mat och sedan ställa sig i köket och laga till något "enkelt och gott" till familjens fredagsmys, för den Snälla och Rara Mamman var trött och sliten och ville helst koppla av...

När det började bli världskrig i familjen, kom Irene Ilska. Hon och den Snälla och Rara Mamman klev med bestämda steg till köket och kollade vad som fanns i kyl, skafferi och skåp. Den Snälla och Rara Mamman struntade i vad resten av familjen ville eller inte ville äta och ställde sig i köket och gjorde I REN ILSKA en paj till fredagsmyset.

Nu börjar Irene Ilska bli sådär lite streckad i konturerna - som hemlige Mållgan är - och gör inte så mycket väsen av sig längre. Snart har hon nog gått hem till sig.

Pajen är snart klar, och förhoppningsvis kommer hela familjen att äta och mysa tillsammans.

Äntligen fredag - imorgon är det sovmorgon!

Kram! Stina


Kommentarer
Postat av: Paula Warg

Jag är säker på att pajen blev jätte god och uppäten. Tur att det är sovmorgon, det behöver du och övriga familjen .
Trevlig helg och kram på dig Snälla och Rara Mamma

2008-02-01 @ 22:19:59
Postat av: Lajsan

ha, ha, ha, underbart Marängen! Heja på,
Jag kan både se och känna Irene Ilska!! En välkänd lady som med rätta kan komma att ta kommandot över världsaltet i stunder som denna. Jag är imponerad över att den rara snälla mamman ändå kunde få till fredagsmyset i symbios med Irene - starkt Marängen!
Ha en underbar sovmorgon, jag vet att du längtat!!

2008-02-01 @ 22:21:50
Postat av: Tina

Men gud så underbart skrivet!
Känner så väl igen mig, samma dilemma jämt !

2008-02-02 @ 12:18:41
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: Annika

Jag känner också så väl igen det, alltid den snälla rara mamman som skall fixa och dona. Men det är väl ändå tur att Irene Ilska kan komma på besök ibland för annars skulle man nog bli kvävd av snälla, rara mamman som kan bli för mycket. Ha en skön helg!

2008-02-02 @ 13:26:59
URL: http://annjo3.blogg.se
Postat av: stina ~maräng~

*haha* det är ju tur att hon inte stannar så länge när hon kommer på besök!
Kram! Stina

2008-02-02 @ 13:29:58
URL: http://stinamarang.blogg.se
Postat av: Lillemor

Jag skrattar gott åt din lilla berättelse! Vad roligt du skriver och så mitt i prick! Kände igen mig direkt, så är det sannerligen många gånger och jag har tänkt mer än en gång att jag skulle skriva en bok om mitt liv så fick alla se hur otroligt knäppt mitt liv är ibland...
Tack för detta!
Irene ilska..det namnet ska jag lägga på minnet för hon kommer minsann på besök, ganska ofta, men stannar som tur är aldrig länge! :O)
Lillemor

2008-02-03 @ 09:10:56
URL: http://www.lillemore.blogg.se
Postat av: Camilla W

*applåder!!!* Ha ha du är ju för härlig! Tack för dagens skratt! Så där är det rätt ofta hemma hos oss. Tur att det går över snabbt :-)

2008-02-03 @ 12:50:13
URL: http://camillasscrapblogg.blogg.se
Postat av: zizzi

Ja visst sådär är det ju allt som oftast. Det är ju den där vardagen som ska klaras av! Verkar som du sköter det snyggt! Skriver bra och kul gör du garanterat! Kul att kika förbi här.

2008-02-03 @ 18:50:09
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Viktoria

Du får nog scrappa en LO på denna historia.. :-)
Kram Viktoria
ps. har öppnat webbisen

2008-02-04 @ 11:56:07
Postat av: Petra/Paradise

*hahaha* "Irene Ilska och Den snälla rara mamman"...en titel på en ny bok kanske?! ;)
Pajen gick nog hem hos hela familjen kan jag tänka! När hungern sätter i då struntar man i vad man vill ha, bara maten är färdig ;)
Många kramar Petra
(ps; tack för söta ord hos mej! *glad*)

2008-02-04 @ 22:49:54
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Lisbet

Torsdagmorgon och jag har smygit till mig en stunds inspirationssurfande från svensk scrapbooking. Så länge jag har kaffe i koppen så får jag surfa men sedan blir det jobba. SÅ mycket fint du har på in sida, färger och form som är underbara. Snyggt.

2008-02-07 @ 08:43:54
URL: http://digiscrapp.blogspot.com
Postat av: Laila

:-D Du satte orden i min mun! JAg känner henne jag med....

2008-02-09 @ 22:28:35
URL: http://tillklippt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0