gårdagens kreativa

Visst går livet, och lusten, i perioder?! Just nu har jag otrolig lust att bara sätta mig i mitt kreativa kaos - visst låter det bättre än "röra" - och scrappa utav bara den, men jag har inte ork eller trök att komma igång. Ja nu sitter jag ju vid datorn *öhh* men är faktiskt på väg att krypa till kojs. Har känt mig mosig hela dagen, som om det är feber och elände på G - skall peta i mig en apelsin eller två innan jag lägger mig.

Jag har en hel del kuliga scrapsaker som jag har köpt - i höstas *!!!* - och inte ens använt än. Varför är det så? Jag tror inte att jag skall kunna göra "någonting alls" om jag inte köper ditt eller datt...och när jag väl har köpt det så tar det veckor eller till och med månader innan jag använder det *knäppskalle*

Nåja, nu var det ju inte detta jag skulle dela med mig av, utan gårdagens kreativa!

Nu är jag inne i en period när jag bakar matbröd, och den sista tiden har det blivit ett något kreativt recept på "kaka" som det här brödet kallas - i Dalsland iallafall. Eftersom rågsikten var slut förra gången jag skulle baka, fick det bli en kombination av grovt rågmjöl och vetemjöl istället - det funkade kanon faktiskt!

Men igår var jag nog lite väl kreativ med receptet, för jag hade glömt köpa mjölk, och tänkte att vad sjutton, det måste väl gå med vad som helst - nästan iallafall - så har vi den lilla mjölken kvar till kvällsmat och frukost. Det blev inte riktigt lika bra med tunn välling istället för mjölk, kan inte rekommendera det tipset...fullt ätbart, naturligtvis, men inte lika snyggt jäst och inte lika saftigt resultat.

Här är lite bildbevis från förra veckans något mer lyckade "kakebak"- jag tänkte scrappa om det så småningom. Klicka på bilderna så blir de lite större :-D

               

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Tina

Matbrödet ser ljuvligt gott ut!
Inget går upp mot doften av det färdigbakta brödet....

2008-02-14 @ 09:38:57
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: petraso

Mums se underbart gott ut... du om du inte har mjölk tillbaket så kan man ha krossadetomater och buljong

2008-02-14 @ 10:36:06
Postat av: paulaw

Kakorna ser minst lika goda ut som kakorna från Flora bageriet i Bengtsfors, Stina!!!!
MUMS

2008-02-14 @ 19:50:13
Postat av: Annika

Det skall bli kul att se vad du hittar på med dina beställda stämplar när de kommer. Kram på "Alla hjärtans dagen!.

2008-02-14 @ 22:01:38
URL: http://annjo3.blogg.se
Postat av: anneli

Du är baddare på scrappa, baka och fotografera!!Kakorna ser hur goda ut som helst - och jag undrar om någon någonsin bakat kaka på barnvälling - kreativt!!

2008-02-14 @ 22:27:43
URL: http://nygamlajag.blogg.se
Postat av: Mariante

Det tycker jag bara är trevligt med en liten länk!
Trevlig helg!

2008-02-16 @ 00:19:45
URL: http://hoppetossadesign.webblogg.se
Postat av: chruss

Ahhh, vem har inte pryttlar i alla möjliga hörn som inte är använda...suck....men nångång så!!!

2008-02-16 @ 01:32:06
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Lena(lenalandis)

Min svärmors mamma brukade vara här och baka kaka och den var så god! Själv bakar jag sällan matbröd kanske skulle testa.... Fina kort du har gjort riktig vårkänsla får man av dom.
Ha en skön helg!

2008-02-16 @ 18:41:42
URL: http://lenalandis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0