mer jul

Ge mig en svårknäckt nöt, sötare gröt, djupare dopp i grytan,
glittrigare glim och grötigare rim och mer Arne Weise i rutan.
Jag vill ha rymligare säck, segare knäck, fetare fläsk från grisen,
krimsigare krams, längre långdans och raskare räv på isen.
(Adolphson och Falk)


Förra veckan hamnade jag på en bekant "gata" i Scrapopol, nämligen Pysselgränd - igen! Utmaningen var att använda en dikt på ett kort eller en layout. Denna gången blev det en vers ur "Mer Jul" av Adolpson och Falk. Jag kände att den passade ganska bra mitt i julstressen *ler*

I kväll har vi varit på julfest med stora C's klass (och hans parallellklass).
De bjöd oss på ett alldeles ljuvligt Luciatåg, med en stor grupp Lucior i täten, därefter kom några tärnor, ett helt gäng stjärngossar och sist en grupp tomtar. De läste verser om ljusen i advent och sjöng gamla och "nya" luciasånger.
Triads "Tänd ett ljus" har blivit en ny Luciatågsfavorit, verkar det som. Stora C och hans klasskompisar sjöng den i kväll, och i söndags sjöng lilla J och barnkören den Luciatåget i kyrkan.
Kul med lite nya traditioner - kanske hör vi "Mer Jul" i Luciatågen om några år?

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Tjusigt !! sen kan jag säga att jag diggar den låten !!!

2008-12-11 @ 08:21:22
URL: http://happieart.blogg.se/
Postat av: Mamma

Nu äntligen infann sig julstämningen i mig! Idag ska jag nog ta fram lite pynt. Kram!

2008-12-11 @ 08:33:36
Postat av: ÅsaF

Vacker layout!! Jag insuper all inspiration för att hitta julstämningen...jullåtar och pynt får det nog bli i helgen! :-) Kram

2008-12-12 @ 19:44:38
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vicken fin LO, kul med den sången - den är kul och fin på samma gång.

2008-12-14 @ 20:36:08
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Madde

Vilken fin Lo. Min son älskar att sjunga den låten(tänd ett ljus) Våra barn går ju i samma skola ;) och de har sjungit den en hel del inför denna julen tror jag. Han tar nästa i så att han spricker! Tänkte även fråga om det är okej att jag länkar till din blogg från min? Om inte, säg till.

Ha en bra dag!

2008-12-16 @ 12:40:36
URL: http://mad-madde.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0