lugn lördag



Ikväll är det lugn lördag här hemma.
Jag sitter här, lätt febrig och orkeslös och ser på körslaget på TVn. Resten av familjen är hos goda vänner, men jag kände att jag inte orkade följa med. Lilla J känner sig piggare nu och fick följa med i alla fall.

Julen kom och gick och det verkade som om inte bara barnen utan även vi vuxna hade varit riktigt snälla i år *ler*

Dan före dopparedan kom pappa och M-A hit och hämtade barnen från fritids och tog med dem på en liten julklappsrunda i butikerna här. När älskade P och jag kom hem från jobbet hade de stekt köttbullar till julbordet och var i färd med att börja med Janssons frestelse. Vi hade lite bestyr att stå i någon dryg timma, men sedan infann sig julfriden och vi njöt av en härlig kväll innan julafton - ja, jag hade lite julklappar kvar att slå in, så jag var lite "hemlig" i köket, medan de andra såg på TV.

Julafton startade med att vi öppnade små (och jättestora) klappar som Tomten hade varit och lämnat i (och bredvid) våra julstrumpor under natten - undrar hur han tar sig in hos oss, vi har ju braskamininsats i öppna spisen...
Efter frukost och påklädning bar det iväg till älskade P's syster L med familj, där vi firade julafton med julbordsknyte, glögg, pepparkakor, Kalle Anka, familj, Tomte, julklappar och mys!
Lilla J, som har varit förkyld hela veckan, började klaga på ont i örat strax innan vi skulle åka hemåt...det visade sig bli en riktigt jobbig natt för henne.

På juldagens morgon ringde vi till jourcentralen på Dalslands sjukhus, och vi fick tid hos doktorn redan på förmiddagen - skönt! Älskade P och lilla J åkte iväg för undersökning, och kom tillbaka med diagnos öroninflammation och ordinering penicillin.

Stora C förklarade till lunch vad han hade längtat efter mest hela julen - förutom julklapparna på julafton - nämligen grönkålssoppan till lunch på juldagen! Vilken tur att vi skulle vara hemma!

På annandagen åkte stora C och jag till Kungshamn. Lilla J och älskade P fick stanna hemma, för lilla J mådde inte alls bra på morgonen - hon piggnade till lite framåt kvällen, så penicillinkuren började göra verkan. Det var M-A som bjöd på födelsedagsmiddag *hurra* lite försenad, eftersom hon och pappa passade på att resa utomlands när hon fyllde år. Så trevligt att träffas igen, inte bara vi i allra närmaste familjen, utan vi som inte träffas så ofta annars!

Idag har det varit vanlig lördag, lite lugnare än vanligt kanske. Lilla J frågade förut "Vad är det för dag idag, mamma?" "Det är den 27:e december idag" svarade jag. "Ja, men vad är det för dag - måndag, tisdag, onsdag?" frågade hon. "Det är Lördag idag" svarade jag. "Jaha, och jag har inte fått nå't godis alls" sa hon....knäck, chokladpraliner och tomteskum räknas förstås inte såhär alldeles efter jul *skrattar*

Trevlig lördagskväll!
Kram! Stina


Kommentarer
Postat av: anneli

Se där ja, ni har också en släng av julsjukan, som verkar kunna innehålla allt möjligt....i natt var det R som abonerade på badrummet....nu undrar jag om jag möjligen kan få slippa detta....som sagt, nu kan det bara bli bättre. Verkar i allafall som ni haft det mysigt på julen med många klappar - härligt!

2008-12-28 @ 09:36:49
URL: http://nygamlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0