julmyshelg!

Vi har haft en härligt julmysig helg!

Det började i fredags kväll, efter jobbet för min del - älskade P är föräldraledig på fredagar, lilla J har jullov och stora C hade julavslutning i fredags och kom hem strax efter kl 10 på förmiddagen - med julfredagsmys!
Vi åt mackor med nygriljerad lätt ljummen skinka och senap framför TVn med På Spåret, och sedan var det dags att klä julgranen! Så härligt när det doftar gran och skinka i huset!

I lördags var det julmiddag hos Mamma med hela storfamiljen - som hon kallar oss. Så julmysigt och trångt - god mat, hemgjort godis, nötter, glada och busiga barn - det var bara snön och Tomten som fattades! Stort tack för en underbar tjuvstart på julfirandet!

Älskade P's syster L fyllde år under helgen, och vi firade henne på söndagen. Som födelsedagskalastradition alldeles före julafton gjorde vi julgodis tillsammans - ett kreativt klibbigt sött kaos i köket resulterade i fantastiskt fantasifulla marsipanfigurer, chokladdoppad marsipan, neger*hrm*bollar, risbräck, fikonbollar och mozartkulor. Naturligtvis provsmakade vi på julgodiset. Vi bjöds på supergod mat och tårta också - tack L för kalaset!

Vår dator har fått någon slags hang-up och vill inte låta mig redigera mina foton, så det blir tyvärr inga bilder från helgen ikväll...

Och redan har halva arbetsveckan, dvs måndag, rusat förbi! Några sistaminuten julklappsinköp hanns med efter jobbet också.

Nu sover hela familjen, så jag skall smussla in lite hemliga lådor från bagagen i min bil och slå in några julklappar innan jag också går och lägger mig.

Natti natti!

Kram! Stina


Kommentarer
Postat av: Madde

Ville bara önska er en riktigt God Jul och ett Gott Nytt ÅR!!



Kramar Madde

2008-12-23 @ 09:56:30
URL: http://mad-madde.blogspot.com
Postat av: anneli

God Jul Stina med familj! Vilket härligt julmys ni haft dom sista veckorna innan jul! Och så är hela härligheten kvar idag!!! Kan man önska mer? Kramis!!

2008-12-24 @ 12:57:53
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: anneli

Ja fy tusingen vilken trist jul...och jag som är så julig...tur att jag fick tillfälle att glittra lite tillsammans med er innan sjukan slog till! Hoppas ni haft det bäst! Försöker låta bli att tänka på hur det blir med era lediga dagar....men jag antar att jag inte ska tänka på det, utan hoppas det ordnar sig....hälsa alla!

2008-12-27 @ 22:29:12
URL: http://nygamlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0