clearalbum

Så har jag äntligen provat på att scrappa transparent!
Ett minialbum blev det av mitt första "clear-försök".

Jag hade inte något färdigt clear-material, så minialbumet är helt "hemmagjort".
Jag gillar formen på den ovala dörrskylten (finns i Pysselmyrans webshop) och har använt den som mall till de transparenta sidorna i minialbumet.

Grundmaterialet till mitt clearalbum är OH-plast, lamineringsfickor (och lamineringsmaskin), BIA-spiral (och Bind-it-All maskin), Pysselmyranstämplar, svart stämpeldyna, oval dörrskylt (som mall), diverse dubbelsidiga mönstrade papper och dekorationer.



image118
 

Här nedanför kommer bilder på albumets sidor (klicka på bilderna så blir de större)


   
  
  


Jag har använt affirmationer igen - jag tycker verkligen att de är härliga. En del av tanken med att göra albumet i dörrskyltsform, är just att man kan förvara det hängande, med en lämplig affirmation framme.

I albumet har jag använt dessa positiva budskap till mig själv:

Min tillvaro är meningsfull
Jag är tacksam för allt gott som kommer till mig
Jag har tur
Jag ser på förändringar som utmaningar
Jag tror på mig själv och mina förmågor
Jag är begåvad och unik
Jag är lycklig
Mitt självförtroende blir bättre varje dag

Pysselmyrans blogg finns en steg-för-stegbeskrivning av hur jag har gjort albumet.

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Jezzza

jag gillar verkligen ditt album hade aldrig kunna göra ett så fint som du har gjort..

2008-04-16 @ 16:50:40
URL: http://www.jezzzaskreativasida.blogspot.com
Postat av: mia.t

Albumet blev jättefint! Jag "rusade" genast in på Pysselmyrans blogg för att se hur du gjort ;)

kram mia

2008-04-17 @ 04:36:15
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Helenehalmsjo

Vilket underbart album stina!!!! Kram Helené

2008-04-17 @ 07:11:03
URL: http://helenehalmsjo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0