Vänerträffen!

Lördagen för snart två veckor sedan var jag iväg på Vänerträffen - en jättertevlig scrapträff i Karlstad. När vi kom dit fick alla en goodiebag med program (tävlingar och utmaningar) för dagen, presentation av sponsorer, erbjudanden, goodies och grundmaterial till två utmaningar - en tändsticksask och en liten bok som skulle scrappas/altras. I anmälan till träffen kunde man också beställa ett scrapkit och ett stämpelkit, om man ville ha möjlighet att delta i två särskilda tävlingar - och det hade jag ju gjort, såklart. Egentligen hade jag nog inte behövt ta med mig någonting mer än fotografier, lim, QK-tång med dies, sax, skärmaskin och lite dekorationer till träffen, men...ja det blev ju lite mer som åkte med.

Stämpelkitet innehöll ljuvliga nya stämplar från hÄnglar & stÄnglar som var specialdesignade för Vänerträffen! Exklusivt, eller hur? Efter en titt på tävlingsprogrammet insåg jag att stämpelkit-tävlingen skulle avslutas efter det att jag hade åkt hem för kvällen, så jag njöt lite av att titta på stämplarna och beundra dem för att sedan lägga bort dem och koncentrera mig på övriga utmaningar och tävlingar.

Att scrappa tändsticksasken var den utmaning som hade deadline först, så jag kastade mig över den efter att ha hämtat mig en kopp kaffe. Så här blev min ask:

image4 Askens framsida

image5 lite snett från sidan

image6 och baksidan

Jag tror att vi var ett 40-tal tjejer på träffen och de flesta deltog i utmaningen. De var fantastiskt att se vilken variation det var på resultaten - inte en enda ask med samma stämplade motiv - sådan kreativitet! Gissa om det var svårt att rösta på bara två bidrag...

Nästa tävling var den som jag hade beställt scrapkitet till. Spännande att få papper och dekorationer som man inte vet om i förväg hur de ser ut! Materialet kom från Scrapperiet - Annika hade satt ihop läckra papper från Luxe design och Bazzill med dekorationer från Making Memories, American Crafts och Luxe design - inget mer än vad som fanns i paketet fick användas förutom diecuts, stämplar, färg och penna och så foto förstås!
Så här blev min LO:

image10

Och gissa hur överraskad och glad jag blev när min LO hade vunnit omröstningen!!! Av alla otroligt fina och kreativa layouter hade min, ganska enkla LO, fått flest röster - det är så jag ler ända upp till öronen fortfarande!
Vinsten var ett stoooort paket med scrapsaker från Annas Scrapbooking! Jag visar det senare när jag har fotat det.

Efter den glad-chocken (som kvällstidningarna skulle rubricerat det) var det bara ca 45 minuter kvar innan boken skulle vara scrappad och klar *stressigt*
Så här blev mitt resultat - utsidan blev klar, men den är inte så fin på insidan av pärmarna:

image8 Framsidan

image9 och lite från sidan

Sedan började jag på en LO till, som jag inte hann färdigt innan vi skulle styra kosan hemåt.

Jag ser redan fram emot nästa Vänerträff - så trevliga tjejer och så otroligt välordnat! Gott kaffe, godis, fika och lunch - ingenting saknades! Det fanns till och med fyra butiker på plats så man kunde shoppa så mycket man ville och hade råd till.

Viktoria hade med sig sin butik - Papper & Sån't - till träffen, och hon erbjöd mig att åka med henne. Tack snälla Viktoria för trevligt resesällskap och skjuts!

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: petraso

Åhhhhhhhhhh va avis jag är på dig som var där och är ägare till de fina hängelstämplarna grrrrrrrrrrr
Sååååååååå fina!

Helt underbar Lo, Grattis till Vinsten! Alltid kul att vinna grejer!
P&K vi kommer inte träffas på konsum förrän till vintern ;) Hälsa Victoria! underbar butik hon har!

2007-10-12 @ 17:36:27
URL: http://peetraso.blogspot.com
Postat av: Lina

oj, vad grejer du hunnit göra!Jättefina!
Så klart att du får länka :)
kram

2007-10-12 @ 21:17:46
URL: http://ltannerfalk.blogg.se
Postat av: Viktoria

Hej Stina
Kul att du me hittade till mig. Härligt när det dyker upp flera bloggar jag kan kika in till.
Tack själv för trevligt sällskap till Vänerträffen, gillar också upplägget och tjejerna som fixar med träffen. Kram Viktoria

2007-10-12 @ 21:21:11
URL: http://viktorias.bloggagratis.se
Postat av: SannaF

Å vad fina saker du har gjort! Gillar verkligen nalle layouten massor!

2007-10-12 @ 21:35:19
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

ÅH vad mycket fint du gör! Vad kul det verkar ha varit på träffen, synd man bor så långt bort.
Tack för kommentar i min blogg, självklart får du länka till mig.

2007-10-13 @ 06:35:58
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: carina

du gör sååå himla mycket fint, jag blir så glad över dina alster!!!

2007-10-13 @ 09:40:10
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: Helene

Wow, sååååå mkt snygga saker du gjort!! Ojoj, jag är alldeles mållös!! Självklart får du länka om du vill :)

Kram

2007-10-13 @ 19:05:22
URL: http://webmosterhelene.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Det verkar ha varit väldigt trevligt på Vänerträffen! Önskar att jag fått vara med, jag älskar ju hÄngar över allt annat...
Jag ska spana in tradera, var så säker! Men priserna blir ibland helt galna...
Lillemor

2007-10-13 @ 19:38:16
URL: http://www.lillemore.blogg.se
Postat av: myamia

Jag tycker lo:n är alldeles underbar!!!! så JAG förstår att du vann!!! Kram maria

2007-10-13 @ 23:52:11
URL: http://myamia.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Din vinnande LO är så fin, så det är inte konstigt att den vann!
Jag blir så glad att läsa att ni är nöjda med Vänerträffen... det gör att man vågar tänka & planera inför en kommande träff... :-)

2007-10-14 @ 13:47:42
URL: http://veronikap.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0