en LO från i somras

I somras hade jag en period av scrapflyt och då fick jag gjort flera layouter som jag blev nöjd med, bl a den här.

Fotona är från våren 2004 när vi höll på att vårstäda i trädgården. Barnen (milde tid vad de har växt sedan dess!) hjälpte såklart till efter bästa förmåga. Lilla J har "klippit" gräset och storebror C hjälpte till med vårgrävningen.


image37


Jag har använt mönstrade papper från Maja Design och We R Memorykeepers, tycker att de funkar bra tillsammans. Rundlarna - även journalingcirlkeln - har jag stämplat med ett par olika flaskor, på baksidan av ett av de mönstrade pappren.
Att stämpla titeln med foamstamps och sedan sätta samma ord med andra bokstäver ovanpå såg jag första gången på en av Ulrikaulrikas underbara layouter "Gotland".  Jag tycket att det blir en läcker effekt. Tack för inspirationen, Ulrika!

(Ni får har överseende med blixtreflexerna i fotona, jag  har inte lyckats klura ut hur jag skall sätta ihop en scannad LO ännu...)

Kram! Stina

Tillägg och svar på Annikas fråga i kommentaren:
Jag använder mm's akrylfärg när jag stämplar med foamstamps (har inte testat något annat märke, så jag vet inte om det är någon skillnad) Jag tar ganska sparsamt med färg och stämplar med ett lätt men bestämt tryck. Skulle det behövas fyller jag i lite efteråt med akrylfärg och pensel.

Kommentarer
Postat av: Malin

Fin Lo, så fina vårfärger. Snyggt upplägg. Kram Malin

2007-11-14 @ 08:28:37
URL: http://malinkarmtegs.blogspot.com
Postat av: Helene

Hej där! Jag återgäldar ditt besök hos mig och passar på att tacka för din rara kommentar! Tack, jag blev så glad, så du anar inte!!!

Vilken underbar LO du gjort! Så fin i sina vårfärger!!
Kram

2007-11-14 @ 13:25:17
URL: http://webmosterhelene.blogspot.com
Postat av: Annika

Jättefin layout! Du har lyckats stämpla med foamstampsen så fint. Jag lyckas aldrig utan tycker bara att det blir mest kladdigt. Har du stämplat med akrylfärg eller vad använder du för färg?

2007-11-16 @ 08:44:08
URL: http://annjo3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0