lite pysslat före jul

Lilla J hade feber och hostade i veckan innan jul och jag var hemma och VaBade med henne på tisdag och onsdag.
På tisdagen orkade hon bara vara uppe en liten stund på dagen och hon sov mest. På onsdagen hade lite krafter återvänt och hon hade lust att pyssla! Såklart att hon fick det! Hon har fått några egna stämplar i paketkalendern som hon så gärna ville använda.
Dessa söta små kort gjorde lilla J till sina dagisfröknar. Jag har hjälpt till att styra pappret i skärmaskinen och att biga korten - resten har hon gjort själv! Jag tycker att hon är jätteduktig *stolt* Lilla skruttan som bara är fem och ett halvt år stor!

image50


När lilla J satt och stämplade och klistrade (med mammas fotofix!) passade jag på att scrappa några enkla tändsticksaskar som julklapp till hennes dagisfröknar. Kanske en lite "futtig" julklapp, men jag tror att de får en massa olika små saker, och dessa kan de ju använda och sedan göra sig av med om de skulle vilja.

image51


Jag använde mig bara av olika spillpapper (samma på fram- och baksida), swirlstämpel, blommor, brads och häftklamrar. Och så fluid chalks, textstämpel (magnetstämplar) och svart penna förstås.

Några dagar före jul skickade jag också iväg de små vinsterna (till dem som kommenterat i inlägget "skickar vidare" tidigare i december). Det blev en scrappad tändsticksask och två små änglar att hänga i julgranen. Så här blev de. På bilden syns både fram- och baksida av asken.

image49


Jag hoppas att de har kommit fram till alla sina mottagare nu när postutdelningen fungerar som vanligt igen efter julhelgen - så att jag inte förstör överraskningen för någon.

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Så duktiga ni är, både du och lilla J! Supersöta stämplar hon har använt, och så fint färglagda! Dina tändsticksaskar är nog de finaste jag sett i år. Har inte provat att göra några själv ännu, det kanske kan bli några till nästa jul.

2007-12-28 @ 09:43:10
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: Steinarmelisa

Nice site, regards from the netherlands!

2008-09-09 @ 08:17:14
URL: http://steinarmelisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0