lite nytt

Jag har gjort några kort under veckan som gick. Det är ju tyvärr fortfarande så att inspirationen inte direkt flödar, men när jag blir "tvungen" så kan jag få ett eller annat ur händerna. Fast då känner jag också ett helt annat krav att resultatet skall bli bra *prestationsångest*. Jag längtar faktiskt efter att kunna/ha lust/ha tid att sitta och scrappa  bara för scrappandets skull, för att jag tycker att det är så himla kul, och bli nöjd med resultatet utan att känna att det måste bli bra...

Nu är jag nöjd med resultatet, men det skulle kännas såå bra att slippa ifrån prestationskraven (mina egna, såklart) under själva scrappandet.

I alla fall, detta är resultatet av veckans mycket sena pysselkvällar.

Först ut är ett "välkommen till världen-kort"

image45


Barnvagnen är en äldre stämpel från Pysselmyran som jag har "pp-at", dvs stämplat på olika papper och klippt ut delarna och limmat på grundmotivet. Lite swirlar band blommor och bling som dekorationer.

Gratulationskort till min bästa väninna som fyllde jämnt i fredags


image46


Här har jag använt min favoritstämpel "grattistext" från Forma Hantverk på tagen och Pysselmyrans datumstämpel bredvid. Såg i galleriet på scrappiz.se någon som kommit på att ange antalet dagar istället för antal år - kommer inte ihåg vem tyvärr - men jag lånade idén, tack! Har även här använt band blommor och bling som dekorationer tillsammans med glitterlim (den prickade cirkeln) och floss. De underbbara mönsterpappren kommer från Luxe design. Kortet är mycket mer turkost i verkligheten, de gröna detaljerna i mönsterpappret tog över intrycket helt efter scanningen *konstigt*

Så ett kort i julkortshögen. Jag gjorde sex stycken av den här modellen


image47


Julgranen och textstämpeln är från hÄnglar & stÄnglars julklubbpaket förra året. Motivet är färglagt med distresser och julgranskulorna har fått rött glitterlim på. Lite swirlar och små små prickar som dekoration.

Nu har älskade P satt på en film, så jag smyger från datorn till TV-soffan och gör honom sällskap.

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh så mycket fint du har gjort! supersnygga, Känner igen mig i det du skriver, lätt att känna prestationsångest o att man hela tiden skall överträffa sig själv med idéer o kreativitet. Man gör ju detta för att det är så himla kul o den känslan förstör!! Ha det så gott. Kram

2007-12-10 @ 11:14:17
URL: http://malinkarmtegs.blogspot.com
Postat av: myamia

Massa fint! Jag ÄLSKAR det översta kortet! Kram Maria

2007-12-10 @ 15:28:46
Postat av: Annika Johansson

Så jättefina kort du gör! Gillar verkligen kortet med barnvagnen på. Jag förstår vad du menar med att man hela tiden vill kunna göra bättre och bättre, så till slut känns det som att det är ingen idé att göra något för det blir bara samma. Dumt egentligen!

2007-12-10 @ 18:53:26
URL: http://annjo3.blogg.se
Postat av: Paula Warg

Härliga kort. Gillar födelsedagskortet. Mycket fina finesser på det. kram på dig

2007-12-10 @ 21:47:40
Postat av: Anonym

Jättesnygga kort!!! Massor med fint på och välarbetade! =)

2007-12-11 @ 20:42:58
Postat av: Lilo

Det var förstås jag där ovan som skrev. ;)

2007-12-11 @ 20:52:31
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Så smart idé med datumstämpeln...den kommer jag att "låna"! Jättefint Grattiskort, det gillar jag massor- härliga färger!
Lillemor

2007-12-13 @ 08:59:14
URL: http://www.lillemore.blogg.se
Postat av: sari

åååh vilka underbara kort du har gjort!!!

2007-12-14 @ 07:02:57
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Sandra

Kanonfina kort du gjort!

2007-12-14 @ 09:16:39
URL: http://smamirakel.blogg.se
Postat av: Tina

Vad snygga dina kort är!
Gillar speciellt det första!

2007-12-15 @ 09:37:11
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0