renovering pågår!

Här hemma är allt (nästan) upp och ner - för vi har börjat på vår länge uppskjutna renovering av badrummet.

När vi ändå skulle ha snickare hemma bestämde vi oss också för att byta alla innerdörrar på övervåningen och att flytta en vägg, så att lilla J får ett större rum och vår hall blir lite mindre. Hallen blir stor nog åt oss ändå, för den har varit gigantisk tidigare.

För tre veckor sedan - lite drygt - drog arbetet igång.

De av er som ser mig på fb kanske såg den här statusuppdateringen i slutet av augusti:

"har necessären i bastun och badkaret på altanen - Lilla J har flyttat in till Stora C och alla hennes saker är förpassade till pannrummet - renovering pågår!!"

Ja, så är statusen fortfarande här hemma...men arbetet i badrummet går så sakta framåt.

Innan vi började tog jag några detaljbilder på vårt "flashiga" 70-talsbadrum. Teakpanel på väggarna, snyggt bruna badrumsskåp och grönt porslin. Håll till godo!



Tvättställ på fot - snyggt om det inte hade varit grönt *ler* gillar modellen.




Retro dörrknopp på högskåpet - skåpet kanske får ett nytt liv i sommarstugan.




Badhandukshängare ovanför badkaret. Badkaret får ni inte se, för det var redan ute på altanen när jag fotograferade.




Världens "snyggaste" toapappershållare och en skymt av toastolen.




Spegelskåpet ovanför tvättstället.




Glashyllan under spegelskåpet.



Sist, men inte minst - taklampan! Taket var inte svart - det var furu...


Nu är allt detta bara minnen *glad* 
Det har blivit några vändor till soptippen - porslinet står fortfarande kvar på altanen.

Hantverkarna har gjort ett jättearbete med att dra rör, el, golvvärmeslingor, lägga matta och inte minst kakla badrummet. Kakelkillen fogade idag.

Bilder på "under tiden" kommer senare.

Tur för oss att vi har dusch och en liten toalett i källaren!
Annars hade det varit riktigt jobbigt.

Förra veckan var vi på semester i Turkiet - helt underbart - återkommer om det!
Denna veckan har jag varit sjuk. Fick med mig ilskna baciller hem från semesterresan.
Och nu är båda barnen också hemma och är sjuka...


Tjingeling! *host host*
Stina

Kommentarer
Postat av: VeronikaP

Vi är också mitt inne i badrumsrenovering. Del av ett gammalt kök görs om till badrum. Det ska bli underbart när det är klart, men just nu känner jag mig lite trött på hantverkare hemma...

2010-09-26 @ 20:30:22
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Mamma

Välkomna hem. Att ta med gäster från utlandet är inget SD skulle rekommendera. Ta väl hand om dem så flyttar de snart till någon annan. Ska bli roligt att se hur det ser ut när ni är färdiga med stylingen. Hörs och Kram! Mamma

2010-09-29 @ 07:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0