välkomna in i värmen!

Alldeles innan första nattfrosten kom tog jag in mina pelargoner från balkonglådorna.

Jag hade inte tänkt att övervintra dem, jag vet hur det brukar bli nämligen...till våren står några stendöda plantor i källaren, som skulle ha behövt vatten någon gång i november eller strax före jul *suck*
Men eftersom det var ganska fint väder, och vi hade en hemmafixardag med tvätt, någorlunda städning i renoveringsröran, och vi höll på att ställa in utemöbler och annat, så skulle jag passa på att tömma ur balkonglådorna.

Då ser jag att mina pelargoner, som inte trivdes så jättebra i regnet i sommarens slut, hade satt fullt med nya knoppar!!

Ja, då fanns det ju inget annat att göra än att plantera om dem i små krukor och ställa in dem i köksfönstret, så att de får en chans att blomma en gång till.



Nio pelargoner på rad i köksfönstret - det blir ganska trångt - men det är ingen risk för nattfrost..

Tjingeling! Stina


Kommentarer
Postat av: Morfen

Mina pelargoner blommade för fullt och hade massor av nya knoppar så jag tog också in dem. Så snart de blommat färdigt får de övervintra i källaren. :)

2010-10-02 @ 15:19:21
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Monnah

Lycka till med övervintringen! Själv lyckades jag för första gången med amaryllisöverlevnad! Den ljuvliga löken bestämde sig för att sätta sig i blom redan i augusti, men hellre det än inte alls. Jag kan inte ens räkna de lökar jag sparat för att få att blomma om! Sätt larm på telefonen. Det är mitt bästa tips. :)

2010-10-30 @ 07:57:56
URL: http://monnahs.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Pillan

Underbart med så många pelargoner på rad! Är usel på att övervintra mina... det blir att köpa nya varje vår...;-) Kul att du vill vara med på min utlottning! Kram

2010-11-03 @ 09:21:05
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0