fredagsmys?

Vilken bloggtorka det har varit här!

Desto mer har hänt i verkliga livet.

Förra helgen hade tjejerna på jobbet en riktigt härlig ladies day i Karlstad som avslutades med Ladies Night!

Dagen startade med lyxfrukost hemma hos Anneli *härligt* och sedan drog vi vidare mot Solsta'n. Vi flanerade på stan i underbart brittsommarväder, shoppade lite och åt långlunch i solen på en uteservering.
Framåt eftermiddagen checkade vi in på hotellet och njöt av att lägga upp trötta fötter och mysa i solen på balkongen innan det var dags att fräscha till sig. En stund på hotellbarens uteservering i högsommarvärme, och sedan var det dags för Ladies Night.

Vi hade bokat middagsbiljetter och fick bord alldeles framme vid scenen - det kunde inte ha varit mycket bättre!
Killarna/karlarna på scen gjorde en underhållande show - superbra i musiknumren, lite halvbra i sketcher och annat. Lätt hysterisk stundvis patetisk publik, som tjöt, skrek och jublade så fort någon rörde sig ï närheten av scenen...

Trevliga att se på är de i vilket fall som helst, kolla bara!





Efter showen fick jag lov att köra hem, för jag hade planer för söndagen. Så det blev ingen hotellövernattning  och sovmorgon med mysig hotellfrukost för mig.

Lilla J och jag skulle vara med och sjunga med våra körer i kyrkan på söndagsförmiddagen, så det var upp tidigt för att repetera. Alla kyrkans körer var med. Några sånger sjöng vi tillsammans allihop, och så hade alla körerna ett par egna sånger. Det var jättekul och jag tror att det blev lyckat för dem som lyssnade också!

Sedan har veckan gått förbi i en flygande fart! Jag har bytt kontor/arbetsplats och denna veckan var den första som jag har jobbat alla arbetsveckans dagar på hemmaplan - skönt! 

Ikväll är jag alldeles ensam hemma och får fredagsmysa med mig själv.

Men, det är faktiskt inte så synd om mig som det kan verka.
Jag har hela helgen bokad med kören. 
Lördagen är heldag med repetitioner och nya sånger för oss att träna in. På söndag är det generalrepetition och på söndagskvällen har vi konsert i kyrkan. 

Så om ni är i närheten - Varmt välkomna till Bengtsfors Kyrka på söndag (27/9) kl 18:00!

Eftersom jag har bokat hela helgen med egentid, tog älskade P med sig barnen och for till stugan för att ha pappa-barnhelg tillsammans med en annan pappa och hans barn. 

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Morfen

Ladies night verkar riktigt kul, förstår att ni hade en härlig dag. Gott att vara lite själv även om det kanske är lite tomt. Ha en kul helg med kören! :) Kramis!!

2009-09-25 @ 19:55:14
URL: http://morfen.blogg.se/
Postat av: Mamma

När det snurrar som bäst längtar man efter att få vara själv - men så tyst det blir! Lycka till med konserten på söndag! Du får sjunga en strof för mig på onsdag? Kramis!

2009-09-26 @ 17:08:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0