vinterland!

Torsdag igen och dags för lite bloggupdatering *på tiden*

I helgen som gick var vi en tur till Torp för julhandel - några klappar på listan blev avbockade - skönt!
Sedan bar det av hem till mamma för att umgås! Vi bjöds på värmande glögg och god mat. Det var riktigt mysigt!
Och i söndags var det ju också första advent - första ljuset tändes och mysfaktorn ökade än mer.

Här hemma står staken fortfarande inpackad tillsammans med julsakerna någonstans i "trappskrubben". Får ta tag i det imorgon efter jobbet och bränna ikapp ljuset....

Det har varit smällkallt här i ett par dagar - och dimmigt på kvällarna - så alla träd, buskar och utblommade blommor och gräs är täckta av ljuvligt glittrande rimfrost! Det är såå vackert!
Så igårkväll var jag tvungen att smita ut i kylan och mörkret med kameran för att försöka fotografera ljuvligheten!






Det är vår rödavinbärsbuske som har fått ny vinterskrud. Läckert, eller hur?

Mina tradera-auktioner har gått ut och jag fick nästan allt sålt - bara en enda auktion blev osåld - pappersfigurer från Prima. Nåja dem kan barnen få till sitt pyssel. Jag tror att de kommer att uppskatta dem :)

Kram! Stina

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0