vit vinter

Jag fortsätter att spela Scrapopol, och har lyckats hänga med i utmaningarna i fyra veckor nu. Det hänger på minuter varje vecka innan jag har hunnit klart, fotat eller scannat, photoshopfixat så att det ser ungefär ut som på riktigt (det blir ju så konstiga färger när man fotograferar i lampljus på kvällen) och till sist laddat upp mitt resultat i forumet...men hittills har jag lyckats hålla mig inom tidsramen. Igår hade jag en halvtimma tillgodo innan tiden löpte ut *puh*


 

Förra veckan var jag på Dekorvägen och utmaningen var att scrappa monokromatiskt - allt skall vara i samma färg, nyanser är tillåtna. Jag valde vitt. 

De olika vita pappren gjorde att mitt "vita" foto såg riktigt grått ut. Jag stämplade därför snöflingorna (på OH-plasten) i svagt silver. Jag har stansat ut bokstäverna i titeln i OH-plast och cardstock, och limmat OH-bokstäverna på cardstockbokstäverna. Det ser riktigt isigt ut i verkligheten. Gör sig inte riktigt lika bra på bild, tyvärr..

"Mönsterpappret" i bakgrunden är faktiskt ett tårtpapper! Jag har sett flera som har använt det på sina layouter, och jag tyckte att det passade bra till den här layouten och ville testa. Det är alldeles säkert inte syrafritt, men fotot är ju inte speciellt betydelsefullt, så jag chansar.

Nu skall jag till kören och sjunga *trallar*

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: ÅsaF

Wow så snyggt!! Verkligen en tavla!

2008-11-15 @ 10:41:36
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: myamia

ljuvlig lo !!!

2008-11-19 @ 23:22:41
URL: http://myamias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0