sakletare

I somras lekte barnen sakletare och gick på upptäcktsfärd!

Vår lilla J och hennes kusin M - båda då nyss fyllda 6 år, tog en tur i skogen kring sommarstugan och skrev ner alla saker som de såg. Jag sparade lappen, och fotograferade några av deras fynd dagen efter.
Då var det förresten dags för en ny sakletarrunda. Hela familjen skulle vara med och de små bestämde i vilken ordning vi skulle gå och var vi skulle leta *skrattar*



Layouten har jag gjort till förra veckans utmaning i Scrapopol. Min "gata"  var Stämpelvägen och utmaningen var att skapa utan mönstrade papper.
Jag valde att använda många foton och bara ha barnens lapp och dymoremsor som enda dekoration. Om ni undrar över stavningen...jo det är så en 6-åring med skrivlust noterar!

Med lite fantasi kan man (i allafall om man känner till var de har varit) faktiskt läsa vad de har sett  *skrattar* eller vad sägs om RAMLALDAS? 

Ett gammalt utedass som har tjänat som nätbod nere vid sjön de senaste åren och som nu har förfallit....ett ramlat dass helt enkelt. Självklart eller hur?!

Lätt som en plätt om man försöker tänka lite annorlunda, och inte så "vuxet". Det tål att funderas på...För att busa till det lite och tänka annorlunda har jag medvetet avstavat titeln på fel ställe.

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Camilla W

Ramlaldas! Jamen självklart. Så snygg LO och så kul att spara just sånt här. Det vill jag bli bättre på.

2008-11-08 @ 10:37:20
URL: http://camillasscrapblogg.blogg.se/
Postat av: anneli

Gillar verkligen sättet att tänka här! Vilket ljuvligt tema - ett kort som kommer hjälpa er att minnas både känsla och bilder, eller hur! Ett remlat dass - helt klockrent!

2008-11-09 @ 08:26:10
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: ÅsaF

Supersnygg layout och himlans charmigt tema!! :-) Kram

2008-11-09 @ 09:12:15
URL: http://asaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0