scrapbudget

Jag har funderat på det här ett tag nu, har sett flera som gör det ... och jag har bestämt mig för att pröva att göra en scrapbudget  - efter idé av mysmasken - för att motivera mig till att använda upp det scrapmaterial som jag har och för att begränsa mina nyinköp.

Jag har valt att "prissätta" så här - dvs vad mitt scrappande är "värt" i nya scrapshoppingpengar:

Kort 15 kr
Layout 30 kr
Annat scrappat/alter 25 kr

Alltså, om jag gör två kort och en layout så "får jag lov" att shoppa nya scrapsaker för 60 kr.

Jag skall också ta med "riktiga pengar" i scrapbudgeten, alltså pengar för sålda kort, sådant som jag säljer på Tradera och honorar för publicerade alster. Tror inte att den sista posten blir så stor, men det är ju en morot att ha den med.


Hittills i år ser det ut så här:

Kort: 1 st
Layout: 1 st
Annat scrappat/alter: 1 st
Sålda kort: 0 kr
Traderaförsäljning: 0 kr
Publicering/honorar: 0 kr

Pengar att shoppa för: 70 kr
Spenderat: 0 kr
Kvar i scrapkassan: 70 kr


Måste scrappa en hel del innan jag ens kan tänka på att köpa något nytt *ler*
Det blir spännande att se hur länge jag klarar mig innan jag spräcker budgeten fullständigt! Kan tänka mig att det inte känns så kul när man är i det läget att man måste skapa ikapp ett större underskott...

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Tina

Bra med en budget!
Om du kikar in i min blogg idag så ser du något trevligt!

2008-01-14 @ 10:41:21
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: Monica

Tack för hälsningen i min blogg! Lycka till med scrapbudgeten. Jag tycker det verkar vara en jättesmart idé.

2008-01-14 @ 13:34:56
URL: http://monnahs.blogspot.com/
Postat av: VeronikaP

Vad kul med budgeten, jag har sett den på lite olika håll. Kanske ska börja jag också.... Hmmm...... :-)

En award väntar på dig i min blogg!

2008-01-14 @ 18:41:42
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Ansol

Ungefär så tänkte jag också. Fast eftersom jag nästan bara scrappar till mig själv tänkte jag låta mig få handla för 50:-/LO. Jag ligger i så fall 47 LO:s back redan när det gått 2 veckor in på nya året. Handlat för mycket, inte gjort någon LO ännu. Jag lägger ner idén redan innan jag börjat.
:-)

2008-01-14 @ 20:44:34
URL: http://ansol.blogg.se
Postat av: MalinZ

Hm... den budgetet vore nog något för mig. Hm... kanske hakar jag på. BORDE VERKLIGEN för det finns alldeles för mycket nya grejer som jag bara vill HA...

2008-01-15 @ 14:43:40
URL: http://malinscrappar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0