scrapopol

Jag är med och spelar Scrapopol på scrappa.com!

Så här ser min spelplan ut efter första tärningskastet:



Vecka #1:
Du går över till Hantverkargatan!


Veckans utmaning för mig är att använda paperpiecing - pp - på en layout eller kort.
Hmm, inte hur enkelt som helst att komma på något. Jag brukar inte pp:a, så nog var detta en utmaning!

Jag valde att göra ett kort till utmaningen. Så här blev resultatet:



Vad är då pp:at på kortet?

Den lilla häxans klänning med ficka och lapp, skorna och häxhatten. Jag har stämplat klänningen, lappen och fickan på olika mönstrade papper, klippt ut och limmat fast på rätt plats. Skorna och hatten har jag färglagt separat, klippt ut och limmat fast. Det ville sig nämligen inte alls med färgläggningen först - allt flöt ut - så jag fick göra ett nytt försök. Då ville jag inte riskera att ansiktet blev grått i kanterna, utan jag pp:ade helt sonika både hatt och skor.

Pumpan har jag ritat och klippt ut från cardstock i två olika orange nyanser. Sedan har jag färglagt skuggor med promarkers och fluid chalk, och limmat ihop delarna till en pumpa.

Hur går spelet eller tävlingen till?

Alla deltagare har en egen spelplan. Tärningen slås en gång i veckan. Varje "gata" har en utmaning, som man skall göra innan veckan är slut. Gör man utmaningen får man ett nytt tärningsslag. Om man inte lämnar in utmaningen i tid, får man stå över kastet till veckan därpå. Den som först har stannat på alla "gator" och gjort utmaningarna vinner och får pris.
Det är alltså inte en tävling som går ut på att göra "bäst" utan att göra utmaningarna, lämna in dem, och ta sig runt spelplanen snabbast. Kul!

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: ÅsaF

Åh vilket mysigt kort!! Pumpan är sååå fin! Lycka till med utmaningarna! Kram Åsa

2008-10-20 @ 11:10:36
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Jättehärligt kort!

Ett "snällt" Halloweenkort på ngt vis om du förstår vad jagmenar... ;-)

2008-11-07 @ 01:46:29
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Anonym

bara så att du v et e det 31 dgr på okt så sista okt e på lördag:P

2009-10-29 @ 17:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0