Tags med stämplad bakgrund

Jag har gjort några tags som kan användas till "gå-bort-presenter" eller "värdinne-gåvor" eller vad man nu vill kalla den lilla presenten man ofta tar med sig när man är bortbjuden.

image34  image35  image36



Jag har använt mig av färdiga tags och stämplat med olika löv och en swirl. Alla stämplarna kommer från Pysselmyran!

Löven har jag maskerat efter hand och swirlen har jag stämplat sist. Jag la tagsen bredvid varandra, tätt ihop, och stämplade de stora lönnlöven först. Så la jag över maskeringsbitar (samma motiv stämplat på t.ex en post-it lapp (så att det är klibb under en del av motivet) och utklippt) och stämplade eklöv, la på fler maskeringsbitar, stämplade ytterligare eklöv, fler maskeringsbitar, och till sist stämplade jag swirlar där jag tyckte att det såg tomt ut. Så chalkade jag kanterna och ritade en tunn linje längs kanterna. Sist limmade jag fast de utstansade bokstäverna, som jag chalkat, och knöt fast ett snöre och lite band.

Kram! Stina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0