...mer som (en urvriden) Trazan...

Ja, vad ska man säga... det hemskans ryggskottet gav med sig efter en vecka ungefär.
Tack söta rara alla ni för omtanken om lilla mig och ryggen!

Det är vår och massor att göra på jobbet, hemma, i trädgården, i skolan - eller ja, det skall packas matsäckar och badväskor och utflyktsryggor och jag vet inte vad, så kommer helgen och då är det match, igen! Tiden bara rusar iväg och det minsta jag hinner med just nu är bloggen och pysslet. Tänka sig att jag till och med går och lägger mig tidigt om kvällarna och sover hela nätterna ända tills väckarklockan drar igång på morgonen (inte för att det känns som att det hjälper - trött är jag ändå...)

Förra helgen var vi med nya jobbet på hemlig resa! Kul!

För er som inte känner mig sådär personligt så att jag har berättat nyheten personligen, så är det så att de bankkontoren jag arbetar på har sålts av "den stora banken" till " den mindre och lokala banken". Nyheten släpptes till oss berörd personal en kvart innan media informerades en dag i början av april.

Inte helt oväntat, kanske, men ändå lite chockartat. 

Hur känns det egentligen att bli kallad till obligatoriskt möte "imorgon klockan 8.00", med högsta (lokala) chefen närvarande?! Det är många tankar som hinner passera genom skallen från det att kallelsen kommer ut tills det att nyheten släpps på mötet. Vad har hänt? Är det dags för personalneddragningar? Skall kontoret läggas ner?

Anledningen till mötet var att kontoren sålts till "den mindre och lokala banken".

Jag tror och hoppas att det kommer att bli bra! Hittills har intrycket av "vår nya arbetsgivare" varit positivt. Och förra lördagen var det alltså dags för en första personalresa med gamla och nya medarbetare på "nya jobbet" för att vi skulle ha det trevligt och lära känna varandra. Det var såå lyckat och jättekul!

På söndagen hade stora C fotbollsmatch igen. Denna gången var sammandraget på bortaplan. IF Viken från Åmål var värdar, och söndagen spenderades i snålblåst på Hannebol. Barnen kämpade och slet i blåsten och regnskurarna, och lyckades i alla fall att vinna en match! Bra jobbat!

Veckan måndag - fredag har rusat på i ovanligt högt tempo, känns det som...och nu sitter jag här efter fredagsmyset och känner mig ungefär som en urvriden trasa...inte mycket Tarzan nu inte!
Skööönt att det är sovmorgon och ingenting planerat imorgon! Blir det fint väder kanske jag gräver lite i trädgården *hoppas*

Hoppas att du har haft en bra vecka och får en riktigt härlig ledig helg!

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är fint väder idag! Precis sådant väder man vill ha när man sitter i solstolen med en kopp kaffe. Själen ska också få sitt! Kram.

2009-05-16 @ 09:11:36
Postat av: Anna

Här har vi oxå fint väder. Perfekt promenadväder efter att ha jobbat natten och vaknat lagom groggy strax innan 15. Ses nästa helg ;) Kram!

2009-05-16 @ 16:57:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0