promenera mera!

Jag skrev för ett tag sedan om att vi är med i en friskvårdsaktivitet på jobbet där vi räknar steg.

Vi skall vara framme i Berlin den 23 maj, det motsvarar ca 10.000 steg per dag under hela tiden aktiviteten pågår.
Just nu ser det ut som att det är en liten liten försening i tidtabellen...jag beräknas vara framme i Berlin den 6 juni!

Hjälp!
Vad betyder då detta?
Jo, om jag inte tänker mig att fira nationaldagen i Berlin får jag rappa på lite och promenera mera!

Mitt rekommenderade stegmål för att hålla mig på "må bra"-nivå är att gå 10.900 steg per dag...jag är väl inte riktigt där än för hittills har jag hållit en takt på ca 8500 steg per dag. Skall jag dessutom (såklart jag ska!) gå ikapp min försening på sisådär 2 veckor så vet åtminstone jag vad som gäller framöver - promenera mera! *puh*

gågågågågågågå

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: anneli

Lite samma problem där....jag hoppas på bättre väder och piggare morgnar så jag får det gjort då....men det känns inte riktigt som en Marängalternativ...he he he

2009-03-31 @ 21:38:26
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: stina ~maräng~

svarar direkt :D

Näe, vet du! Jag hoppas istället på ljusare kvällar, så att jag kan ta den där extra promenaden vid 9-snåret...

2009-03-31 @ 22:56:09
Postat av: Mamma

Du är beundransvärd! En så´n energi! Glöm inte att stanna upp när du är i Berlin ;)

Kram!

2009-04-02 @ 16:04:27
Postat av: Yvonne

Jag hinner inte heller fram till Berlin i tid. Funderar att börja med brottning eller hockey. det ger ju bra poäng. Jag var ju faktiskt på hockey förra fredag och deltog.(med skrik och klapp men det räknas kanske inte)Trevlig Påsk!

2009-04-09 @ 22:57:56
Postat av: Viktoria

Du får gå på plats när du typ lagar mat och sånt.. Kanske inte ger värsta kondisen men steg på räknaren :-) Kallas nog fusk men so what.. eller sätt den i barnens kläder.. det måste ju ge massor med steg.. men det kallas nog fusk det me :-)

nästa pysselträff är den 26:e April bara så du vet .. Är du sugen så anmäl dig gärna till [email protected] Vill du ha mer info så kan du kika på min Bengescrapblogg.. http://bengescrap.blogspot.com :-)

Kramis

viktoria

som också måste komma igång.. big time..

2009-04-15 @ 06:31:50
URL: http://papperochsant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0