mer "blommor"

Jag har plockat fram en virknål och lite restgarner - det var ett tag sedan jag virkade dukar, så jag fick rota lite. Letade upp en beskrivning på virkade blommor och så var det bara att sätta igång. Perfekt pyssel att ha framför TVn!
Tänkte att jag skulle använda dem som dekorationer i scrappingen.

Så här ser de ut


Jag har provat på några olika modeller - enkla och dubbla. Jag gjorde en tredubbel också, men den blev mest klumpig, tycker jag.

Vi har fått lite andra "blommor" här hemma. Stackars stora C har fått Bältros. Han klagade på smärtor i magen i slutet av veckan, på fredagen var han hos skolsyster, och då hade han börjat få utslag också. Bara att stanna hemma alltså, och vänta på att det skall gå över...

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilka söta små blommor :) Stackars stora C, det var tråkigt. Hälsa honom från oss. Lille R sa idag att "Jag tänkte att jag skulle åka till C och leka på hans rum".

Kram Anna

2009-01-26 @ 22:09:15
Postat av: anneli

What! Beltros??? Har aldrig hört talas på hos barn...hur mycket konstigt finns det i luften denna vintern??? Hur är det med honom?

Så fina blommor! Herregud, har inte virkat sedan jag var barn, undrar om jag skulle klara....himla fina du. Har sett att det är mycket virkade mormorsrutor nu....

2009-01-26 @ 22:09:57
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Monnah

Oj! Vad duktig du är som virkar dina egna. Många ser det ut att bli också! Synd om stackaren som har bältros. Min svägerska tyckte att det gjorde så ont att det var värre än att föda barn...

2009-01-30 @ 08:37:07
URL: http://monnahs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0