barnkalas

Vi hade barnkalas här i lördags!

Det var äntligen dags för stora C att  få bjuda sina kompisar på kalas. Han har varit 8 år i två och en halv månad redan, men det har inte funnits möjlighet att ha hans kalas förrän nu i helgen som var. Det är lite svårt med planeringen när födelsedagar hamnar mitt i semestern...

Kalaset blev riktigt lyckat. Vi hade fint väder nästan hela tiden, så de planerade uteaktiviteterna kunde genomföras utan regnkläder! Nästan alla inbjudna gäster kom, vi var 17 barn i huset. Livat var ordet, sa Bull...
Maten var god, tyckte de flesta iallafall. Stora C var väldigt nöjd med de presenter han fick.

Jo förresten, en sak var inte bra - glassen...Jag hade köpt Hulken-isglass från Diplom-Is.  Den såg helt livsfarlig ut - giftgrön och blå. Den var inte god, tyckte barnen...och fick lov att slänga glassen i slasken om de inte ville äta upp. Så lärde jag mig en läxa. Bäst att köpa Piggelin som vanligt i fortsättningen alltså!

Såhär såg inbjudningskorten ut. Jag hade gjort flera olika färger på bilen, men dessa två var de som var kvar till fotograferingen.



Bilen är från Pysselmyran och biljetten är från Mirabyll på Scrappiz.se. Jag har ändrat texten och typsnittet, men grunden till biljetten är Mirabylls - Tack!

I söndags var stora C iväg till två tjejer i klassen som hade gemensamt födelsedagskalas. Två presenter och två kort skulle han ha med sig. Det blev den rationella varianten med exakt likadana presenter (både innehållet och inslagningen) och likadana kort. Råååsa!



Korten är ca 7,5 x 7,5 cm stora.

För några veckor sedan var det två andra tjejer i klassen som hade gemensamt födelsedagskalas. Då var presenterna olika men korten till båda tjejerna hade samma upplägg



Tårtan är en av Pysselmyrans nyaste stämplar. Korten är ca 7,5 x 7,5 cm stora.

Kram! Stina



Kommentarer
Postat av: paulaw

Super härliga kort:-D/kram Paula

2008-10-07 @ 22:27:17
Postat av: anneli

Jamän tjäna....har du gjort 17 inbjudningskort i den klassen, så förstår jag att det tog 2,5 månad;)...ja då utgår jag förstås från mig själv...så glada alla måste blivit, för att få en sådan fin inbjudan!! Det är verkligen roligt med kalas, sörjer lite för att den tiden nästan är över...

2008-10-07 @ 23:04:26
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Anonym

javisst är dom underbara - Berglins :D Har nyss kommit hem från jobbet...du jag skickade ett mail innan jag gick hem - FÖRLÅT!! jag missade ju 50-lappen iallafall!!! Jag är för sorglig...får skylla på hårddisken, den är tvärfull. Ska bli riktigt bra att operera sig i morgon, då ligger jag väl stilla de stunden i allafall ;) Tack för omtanken!

2008-10-09 @ 21:05:59
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: ronjabus/Anna

Åh så söta kort!

2008-10-22 @ 14:00:49
URL: http://www.asanden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0