fjällsemester

Det har inte hänt något på länge här i bloggen, och det beror på att vi har firat sportlov i Idre fjäll.
Vi har haft en helt ljuvlig vecka! Massor av snö! Solsken nästan varje dag och härlig skidåkning!
Barnen har gått i skidskola, åkt GB-cup (tävling där alla vinner), tagit bob-körkort, badat i syd-poolen, lekt i snön...

Idre fjäll är så otroligt barn- och familjevänligt!
Idre-TV filmade såklart (!) alla deltagare i GB-cupen, och åken visades i sändningen samma kväll. Gissa om barnen tyckte att det var kul att se sig själva åka skidor på TV!!

Här kommer lite bilder från veckan

image96  image97

    

Stugan - som lilla J kallar "Vår stuga" - ägs av Sjöbefälsförbundet och den är hur mysig som helst! Vi var där tillsammans med barnens morfar och "mormor" som har hyrt stugan ett tiotal gånger. Det var andra gången i stugan för vår del, men vi hoppas att få chansen att komma dit igen!! Tusen tack Pappa och M-A för att vi fick vara i stugan med er!

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: myamia

Underbart med skidsemester... tycker jag som inte ens åker skidor ;) menmen Daniel älskar det, och jag älskar att åka bil och komma bort lite ;) Kram!

superfina bilder att scrappa ;)

2008-03-02 @ 23:14:18
URL: http://myamia.blogg.se
Postat av: Annika

Gud, vad härligt med snö, man saknar det faktiskt
när man inte har haft någon "riktig vinter". Nästa år får det nog bli en vintersemester i alla fall.

2008-03-03 @ 08:55:46
URL: http://annjo3.blogg.se
Postat av: zizzi

Såå härliga bilder!
Här i landvetter har det varit dåligt med snö.........
Ha det bra!

2008-03-03 @ 18:59:18
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Viktoria

Härligt. Jag saknar verkligen min familjs årliga Fjällturer.. Älskar att åka slalom.. Tyvärr så gör inte min man det.. tja han har bara prövat 1 gång.. Måste nog återuppta det när Elsa blivit större..
Hoppas att du annars har det gott..
Kan ju då säga också att det är 15% i min butik på lördag. Jag jobbar tillsammans med Elsa skulle jag tro..
Ha det gott
Kram
Viktoria

2008-03-03 @ 19:04:31
Postat av: Tina

Vilka superhärliga bilder!
Är riktigt avundsjuk, vi har ej kommit iväg på nån skidsemester i år!

2008-03-03 @ 19:22:21
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: Therese

Ja men se där:) Vi var på samma ställe.
Idre är underbart. Och vilken tur med vädret vi hade:)
Kram

Postat av: Theresia

Men så mysigt ni verkar ha haft det! Solen verkar ha skinit på er med.
Kram Theresia

2008-03-04 @ 11:41:11
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Viktoria

tjenare Marängsvish.. :-)
Hi HI..
e inte du sugen på en liten pysselträff. Kunde ju vara kul att bara ha en liten..
Jag har ju ett stort matsalsbord för åtminstone 8 pers.. Vad tror du??
Jag tänkte mig kanske efter påsk. E ju borta mellan 18mars och 1april. HÄnger du på??
Jag fixar några kortmakare.. Du kanske har ngn på lut du me..
Hör av dig ..
Kram
Viktoria

2008-03-05 @ 21:15:04
Postat av: VeronikaP

Vilka härliga bilder! Saknar snön väldigt ser jag nu...

2008-03-05 @ 23:05:50
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Mamma

Se så´n stil Johanna och Christoffer har! De kommer snart att åka i SM. Vi som bara sett sand, blå himmel och stora vågor i fyra veckor kan faktiskt tycka att det ser skönt ut med snö också. Men nu lyser blåsippan i skogsbacken och fåglarna kollar i holkarna. Det är vår!
Kramar från Mamma o Rolf

2008-03-16 @ 08:52:01
Postat av: Tiniusellen

keep it up very nice site

2008-09-05 @ 11:30:09
URL: http://tiniusellen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0