scraplift

Nu kan jag visa LOn som var med i förra numret (Maj/Juni) av Scrapbooking mm. Utmaningen var att scraplifta en LO som Lindzi har gjort (skall länka här så småningom, när Lindzi har bloggat sin LO).

För er som läser här och inte scrappar, skall jag försöka förklara lite. En LO - layout - är själva sidan som man scrappar. Att scraplifta är att titta på en layout och hämta inspiration från den när man gör sin egen layout. Man kan välja att lifta hela upplägget eller välja någon färg, dekoration, formulering etc... (Sedan finns det en typ av scraplift som kallas för CASE - Copy And Steal Everything och då gör man en "kopia" av någon annans layout. Nu fick ni en liten överkurs också *ler*)

Till min scraplift valde jag att scrappa fotografier på barnen när de fiskade krabbor från "vår" badbrygga utanför Grebbestad förra sommaren. Det var ju en väldigt regnig och kylig sommar ifjol, så det lockade inte direkt att bada. Men fiska krabbor är alltid spännande och kul, både för barn och vuxna!



Hoppas, hoppas, hoppas att sommaren blir bättre i år! I mitten på veckan som kommer har SMHI lovat att sommarvärmen skall komma *längtar*

Kram! Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0