ny syn på livet och fotboll

Om ett par veckor kommer jag garanterat att få en ny syn på livet, för idag har jag äntligen varit på synkontroll.
Jag har varit på väg i säkert ett par års tid, men aldrig fått tummen ur. Men nu så.
När man passerat 40 är det nog inte läge att ignorera att synen inte är vad den har varit - eller att de gamla glasögonen inte längre fyller sin funktion. Men det skulle ta några veckor att vänja sig med de nya, sa han, optikern.
Jag får väl se :-D

Efter jobbet och synundersökningen for jag iväg till fotbollsplanen för att kolla in kvällens stora begivenhet. Fotbollsmatch mellan TV-laget och Bengtsfors IF "all-stars". TV-laget vann matchen med 3-2. Trevlig tillställning! Ingvar Oldsberg kommenterade matchen och underhöll i pausen, barnen red på ponnyhästar, musikkåren spelade och marcherade, MonsterTrucken "Thor" visades upp och startades. Väldans populärt bland den manliga delen av publiken, jag däremot fattar inte alls tjusningen med avgaser och oväsen, men det var ju kul att se den.

I morgon har Stora C fotbollsmatch igen. Det är dags för "sammandrag" för våra 8-åringar på hemmaplan, så hela förmiddagen kommer vi att vara på fotbollsplanen. Stora C spelar, P är tränare och lagledare tillsammans med en annan pappa, jag och några andra mammor skall stå i kiosken och sälja korv och dricka. Och det skall bli fint väder. Kul!

Förresten hade vi besök inatt...
Tandfén var hos oss!
Lilla J har tappat en tand som varit lös jättelänge - gissa om hon var glad imorse när hon såg att tandfén hade hämtat hennes tand!

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: myamia

Ska bli så kul att träffas på mässan, det var längesedan nu :) Tänk att tandfen var det längesedan man läste om... men så ha ju inte jag några barn heller, haha ... var hon generös? ;) kram

2008-08-30 @ 09:31:12
URL: http://myamias.blogspot.com
Postat av: anneli

Hej hopp! Gött att du fick kollat synen, det verkade finnas behov......Jag orkade inte med matchen i fredags, tyvärr. Ryggen plågade mig hela dagen, så jag var tämligen sliten...skickade resten av familjen, så jag fick en relaxad kväll för mig själv ;) Ni hade säkert en härlig tillställning i går på sammandraget. Vädret var ju verkligen sperhärligt!

2008-08-31 @ 10:44:54
URL: http://nygamlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0