Trevlig mässdag i Karlstad

Igår hade jag en riktigt trevlig mässdag i Karlstad. Fick lite pratstunder med flera go'a tjejer - såå kul!!
Jag är  ruskigt dålig på att känna igen folk, så jag är så glad för att flera kom fram och sa hej!

Jag satt hos Sofia i Pysselmyrans monter och stämplade. Det känns lite nervöst att pyssla så där "offentligt", det var trejde gången för mig, och nu börjar jag vänja mig - men pirrigt är det, och det är inte alltid man får till det som man vill. Men hur var det någon amerikansk scrapguru sa - It's OK? Ja, det är väl så det får vara - OK duger!

Tre kort lyckades jag få ihop under dagen, och det får jag nog känna mig nöjd med. Det är ju så kul att prata med folk också, och hjälpa till lite i butiken.

Fotona på korten är tyvärr i suddigaste laget, men det var det bästa jag kunde åstadkomma.

image27


Farsdagskort med karamellregn - här har jag använt en av swirlarna som bakgrund, Poststämpel Fars Dag och Karamell.
Några av karamellerna är färglagda med distressrefiller och några är stämplade på mönstrat papper. Alla är utklippta och klistrade på kortet, de flesta med glue-dots och några med 3D-kuddar. Iriserande stickles på karamellerna för lite extra effekt.

image28


Ett ganska enkelt kort med bara ett tunt band som dekoration - stämplarna är Sångtjej (stor) och Sångkille (stor) och en not (kommer i ett set med tre olika noter). Färgläggning med distressrefiller.

image29


Julkort med söta stämpeln Mus-Britta bär på julpynt (stor). Här har jag stämplat Poststämpel God Jul mitt i Journaling - cirkel, klippt ut den och monterat med 3D-kuddar. Dubbla gröna band och en rosett för lite balans i kortet. Även här har jag använt distressrefiller att färglägga med.

Tack Sofia och Rose-Marie för en trevlig dag!

Kram! Stina


Kommentarer
Postat av: VeronikaP

Åååh, jag hittade en favorit i Fars Dag-kortet!!! Varför köpte jag inte den textstämpeln idag? Jag köpte God Jul och Grattis-textcirkeln!
Och karamellen, varför såg & köpte jag inte den................. *ångrar*

Du är duktig!!! :-)

2007-10-28 @ 22:02:06
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Petraso

kanonfina kort!

Pssss du har fått en utnämning i min blogg

2007-10-29 @ 08:44:06
URL: http://petraso.bloggspot.com
Postat av: Akleja

Fina kort. Blev särskilt förtjust i karamellerna.

Hälsningar Carina.

2007-10-29 @ 10:01:57
Postat av: Tesa

Jag blir godissugen. Nu när jag läser i din blogg inser jag att du var med på mässan. Jag var ju där och jag gick även förbi ditt lilla pysselbord utan att veta att det var du...så lustigt. Hade jag vetat det hade det varit kul att snackas lite. Men det kommer säkert flera chanser. Ha det så bra.

2007-10-29 @ 14:12:11
URL: http://www.tesapysslar.blogg.se
Postat av: Bittan

wow vá
fina saker du gör...dom där karamellerna ser ju för smaskiga ut är dom från pysselmyran oxå?? och vad smart att göra stämpelförvaringen framför tv:n...jag har börjat göra den förvaringen men tröttnade lite men hmmm... det ska jag nog ta tag i igen framför tv:n....

2007-10-29 @ 14:14:08
URL: http://www.pysselbittan.blogg.se
Postat av: Annika

Jättefina kort du fick till på mässan. Det kan inte vara lätt att koncentrera sig när det är så mycket folk som vimlar runt omkring. Trevligt var det i alla fall.

2007-10-29 @ 20:00:30
URL: http://annjo3.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0