snart halloween

Halloween lär man inte komma undan som förälder till barn i småskoleåldern - jag väljer att se det som ett tillfälle för barnen att ha kul och klä ut sig. Får väl ladda upp med massor av godis, så att vi inte råkar ut för alltför mycket bus!
På fredag skall det bli Halloweendisco på C's skola - gissa om han längtar och ser fram emot det! Förra året, när han gick i förskoleklass, klädde han ut sig till vampyr. De kläderna (vanliga kläder och en cape) har han vuxit ur i år, så nu fick vi vackert lov att köpa utklädningskläder (har varken tid eller ork att sätta mig och "sno ihop" något - det skulle kräva flera veckors planering).
I Lördags hade tre klasskompisar till C ett gemensamt födelsedagskalas. Så här blev paketen som C hade med sig till dem:

image26


Eftersom jag inte hade något presentpapper som passade till tuffa 7-åringar, så fick det bli påsar av vanligt omslagspapper (gråpapper?) och krusiduller i halloweenfärger. Jag stämplade tags med swirlar på framsidan och "grattis på födelsedagen" på baksidan och så fick C skriva sitt namn på dem.
Killarna fick var sin burk med ingredienser till att göra eget slime - kommer ni ihåg den gröna geggan som var så kul när man var liten?! Allt kommer tillbaka *ler*

Kram! Stina

Kommentarer
Postat av: myamia

Så superfina de är! vem skulle inte bli glad för lite slime, hihi Kram Maria

2007-10-25 @ 15:50:28
URL: http://myamia.blogg.se
Postat av: Anki

Jättefina Stina!

Receptet tar vi gärna emot på din blogg osså :)

2007-10-25 @ 18:54:46
Postat av: stina ~maräng~

Inget recept, tyvärr, det är färdigköpta burkar. Jag tror att det är Kärnan som har en experiment-inriktad serie - finns i leksaksaffären.
Kram! Stina

2007-10-26 @ 00:23:56
URL: http://stinamarang.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0