det börjar ta sig

Min nya stämpelförvaring börjar ta form. Perfekt jobb att ha med framför TV:n när inte den där riktiga inspirationen vill infinna sig.

Hittills ser det ut så här:

image18

image19

image20

Jag har massor med stämplar kvar att göra förvaring åt, men gör jag lite då och då, så är det nog ganska snart klart. Det klurigaste blir att lista ut varifrån en del stämplar kommer - så snabbt det går att glömma bort var man har handlat *hrm* Jag lär få sitta framför  datorn och lusläsa ett antal webshopar för att få ordning på allt. Men jag börjar med dem som jag vet, det är enklast så!

Tanken är att jag skall ha de små "mapparna" i fotofickor i en pärm, lätt och överskådligt i min pysselhörna. Så vill jag också hitta en bra låda eller box där jag kan ställa dem (några utvalda) och ta med vid pysselträffar. Jag har en jättebra box (till cd-fodralen) som jag brukar ha med mig, och de nya "mapparna" går att ställa i den, men de passar inte perfekt - det blir en massa plats över på ena sidan, som inte funkar att utnyttja riktigt. Men, men - det är ju ett världsligt problem.

Idé och beskrivning till hur jag skulle bära mig åt för att få till den här smarta förvaringen har jag hittat på scrappiz.se, titta HÄR. Det är Emelie (FruSolli) som har skrivit artikeln/beskrivningen och tagit alla instruktiva bilder.

Kram! Stina


Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Vad fint det ser ut! Kul att göra om så man hittar bra och får allt lättöverskådligt.

2007-10-19 @ 05:59:39
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pickles/TesaB

Oj vad smart! Tack för inspirationen och för länken - ska definitivt ta tag i min röra! Och så mycket fint du gör - både kort och scrap.

2007-10-19 @ 11:08:58
URL: http://tesasscrap.blogspot.com/
Postat av: Tesa

Du är så duktig!!

jag utmanar dig att berätta 7 sanningar om dig själv. Läs mer i min blogg! :)

2007-10-19 @ 11:26:07
URL: http://www.tesapysslar.blogg.se
Postat av: MalinZ

Vilken bra förvaring för stämplar. Ska helt klart överväga detta alternativ. Oh...vilka fina kort du gör, kommer helt klart tillbaka hit : )

2007-10-19 @ 20:29:18
URL: http://malinscrappar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0